Klacht: Er blijft heel veel crème achter in een tube die leeg lijkt

EmZa op 09 september 2021 over Nivea in de categorie Verzorgingsprodukten

Ik gebruik altijd tubes Nivea dagcrème, die in zo’n moderne tube met stevige stadop zit. Dat zijn tubes van 50 gram. Op een gegeven moment krijg ik er niks meer uit, of met heel veel moeite. Dan knip ik de tube door en stop het restant in een klein anoniem potje. Vandaag heb ik eens gewogen hoeveel er achterblijft. Dat was maar liefst 12 gram, dus bijna een kwart!!
Ik vind dit een behoorlijke afzetterij. Natuurlijk had ik er nog wel iets meer uit kunnen persen, maar dat gaat uiterst moeizaam omdat die dop zo stug is.
Hiermee zet u dus miljoenen klanten af. Niet iedereen doet wat ik doe, natuurlijk. Ik zorg wel voor mezelf.
Zo’n tube kost 6 euro (denk ik). 20% daarvan is ongeveer € 1,20. En dat miljoenen keer per jaar, wereldwijd.
Ik denk toch dat ik indertijd het verkeerde beroep gekozen heb…

Groeten,
Emmy van Stratum

Geen tubes meer, maar potjes met een brede bovenkant. Of slappe tubes die je kunt fijnknijpen. Net als die metalen tubes waar de tandpasta vroeger in zat. (Die tubes hebben nu hetzelfde euvel, maar daar gaat u waarschijnlijk niet over. Ook die knip ik door.)
Verzin maar wat. Als ik (vrijwel) de hele inhoud er maar uit krijg.

Het is marketing-technisch wel heel slim van u! Maar ik trap er niet in.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nivea

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nivea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door EmZa