Klacht: EPSON scanner V700 stofdeeltjes en strepen binnenkant glasplaat

op 19 maart 2015 over Epson in de categorie Computerwinkels

Er zitten stofdeeltjes en condensstrepen aan de binnenkant van de glasplaat van mijn Epson v700.
Hoewel ik de scanner drieënhalf jaar gelden gekocht heb, en de gangbare garantietermijn is verlopen, hoop ik dat Epson in mijn geval een uitzondering wil maken . Ik heb de scanner namelijk pas afgelopen weekeinde voor het eerst uit de doos gehaald en in gebruik genomen. Ik kan dit uiteraard niet bewijzen, maar zoals u weet zijn er gevallen bekend van mensen die dit probleem hebben gemeld direct na aankoop van de scanner.
Ik heb de aankoopbon nog. Ik heb €470 neergeteld voor dit apparaat. Voor dat geld zou je verwachten dat het wat langer meegaat dan drieënhalf jaar.

Hopelijk kan Epson dit probleem voor mij oplossen met gesloten beurs.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Epson

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Epson over deze klacht.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Epson nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Van de Beek

5 jaren geleden - Nog steeds geen reactie van Epson...

Reactie van de melder van de klacht Van de Beek

5 jaren geleden - Na een maand nog steeds geen enkele reactie van Epson!

Reactie van de melder van de klacht Van de Beek

5 jaren geleden - Epson heeft mij aangeboden de scanner te reinigen. Ik moest zelf opdraaien voor de kosten (€60), maar de verzendkosten zouden worden vergoed. Ik vond dat een redelijk aanbod, en dus heb ik de scanner opgestuurd naar MService, dat de reparaties doet voor Epson. Wie schetste mijn verbazing toen ik de scanner terugkreeg. Er waren stofdeeltjes verdwenen, maar er waren andere stofdeeltjes voor in de plaats gekomen. Ook was duidelijk te zien hoe de glasplaat was gereinigd. Er zaten verticale strepen aan de binnenkant van het glas. Ik heb daarom mijn beklag gedaan. Echter, MService en ook Epson reageerden met onbegrip. Geen enkele scanner is volledig stofvrij te maken, zo werd mij verteld. Wel mocht ik de scanner opnieuw toesturen, maar dus zonder garantie dat ik deze terug zou krijgen zonder stof aan de binnenkant van de glasplaat. Ik heb de scanner voor de tweede keer teruggekregen. Van schoonmaakstrepen of condens was nu niks meer te zien. Maar overal aan de binnenkant van de liggende glasplaat zitten nog steeds stofdeeltjes, die duidelijk te zien zijn met het blote oog. Ik heb hiervoor maar één woord: waardeloos! Op elke scan (vooral van foto's met donkere gedeeltes) zie ik stofdeeltjes die op de originele foto's niet te zien zijn (ook niet met een vergrootglas).

Alle klachten die gemeld zijn door Van de Beek