Klacht: Enquête onder werknemers

op 14 mei 2016 over McDonalds in de categorie Fastfood ketens

Jaarlijks wordt er een enquête afgenomen onder de medewerkers van McDonalds. Het is de bedoeling hiervan dat alle medewerkers de enquête moeten invullen. Dit is echter niet het geval. Managers zoeken de medewerkers uit op basis van tevredenheid over het filiaal. Zo mochten verschillende collega’s geen enquête invullen, omdat ze een paar punten hadden waar ze wel kritiek op hebben.

Ook wordt er gezegd dat de enquête anoniem kan worden ingevuld. De filiaalmanager zit echter achter je mee te kijken wat er ingevuld wordt. Daarnaast worden er vragen gesteld waarom het op die manier wordt ingevuld en waarom er er zo over wordt gedacht. Dit gebeurt echter alleen bij de negatieve punten. Bij de positieve punten worden er geen vragen gesteld en is het goed.

Wij als medewerkers vinden het jammer dat nieuwe medewerkers worden uitgezocht op hun tevredenheid om die enquête in te vullen. Wij zijn ook van mening dat de enquête niet op een normale manier kan worden ingevuld omdat de filiaalmanager over je schouders meekijkt.

De enquête moet echt ANONIEM kunnen worden ingevuld door ALLE medewerkers. Ook al hebben ze kritiek. Dit is juist hetgeen waar de enquête om draait, het verbeteren van filialen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over McDonalds

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over McDonalds nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Badgenummer