Klacht: Enexis wil kort voor actief worden van nieuw energiecontract afsluiten

op 04 oktober 2017 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Ik ontving op 7 september een brief van Enexis gedateerd 06 september dat Essent het contract per 21-09 zou beëindigen. Op 5 september echter al, had ik een contract gesloten met EasyEnergy. Heb dit ook al meermalen aan Enexis doorgegeven.
Ik heb me op de spoedlijst laten zetten, want oorspronkelijk zou de levering 19-10 van start gaan. Door de spoedlijst gaat dit op 09 oktober gebeuren en meldt EasyEnergy dit rond de 7e van oktober.
Toch blijft Enexis hardnekkig vasthouden aan afsluiten van de energie.

Ik ben pas tevreden als Enexis ons idd tot de 7e respijt geeft, teneinde de levering door Easy Energy mogelijk te maken. Dit omdat ik alle kopieën van de contracten, mails van de bevestigingen van EasyEnergy heb doorgespeeld, dus zelf al de hele tijd aannemelijk gemaakt heb dat wij een contract hebben. Het gaat nu nog om 5 dagen...... zou een beetje erg lullig zijn om op deze manier nog een flinke cent aan ons te verdienen, terwijl het om een paar dagen gaat

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 04 oktober 2017 om 09:39 geantwoord

Goedemorgen mevrouw Scholte,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. Tijdens dit gesprek heb ik de spelregels rondom de marktafspraken met u doorgenomen. Daarnaast heb ik bij u aangegeven dat zodra het contract van EasyEnergy zichtbaar is in het landelijk Centraal Aansluitregister de afsluiting van de baan is.

Zojuist heb ik u nog een e-mail gestuurd met mijn rechtstreekse contactgegevens voor zodat u weet hoe u mij kunt bereiken.

Stephanie
Enexis Webcare

Heeft op 04 oktober 2017 om 12:16 geantwoord

Heb liever de keiharde toezegging dat ze ons deze week met rust laten.

Alle klachten die gemeld zijn door jentelsbrink24