Klacht: Energienota

op 02 februari 2014 over Dong Energy in de categorie klachtmelden

Al ruim een jaar ben ik geen klant meer van Dong Energy. Mijn contract is opgezegd, alle voorschotten zijn keurig betaald en er heeft een eindafrekening plaatsgevonden.

Ik ben er echter na ruim een jaar achtergekomen dat Dong Energy de meterstanden hoog/laag verwisseld heeft. Hierop heb ik contact opgenomen. Er zou een herberekening plaatsvinden die zou resulteren in een (kleine) teruggave.

Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens een rekening van ruim 250 euro en het bedrag werd automatisch afgeschreven.

Opnieuw heb ik telefonisch contact gezocht en dit gesprek duurde maar liefst 45 minuten. Er zou binnen drie dagen contact opgenomen worden, omdat de medewerkster het zelf ook niet begreep. Dit is echter nooit gebeurd.

Deze week kreeg ik een e-mailbericht met daarin een excuus. Er was iets verkeerd berekend en nu hoefde ik nog maar een kleine 100 euro te betalen! Schriftelijk kreeg ik bovendien nog het verzoek tot betaling, waarbij gedreigd werd met administratie- en incassokosten indien ik niet tijdig betaal.

Kort samengevat: mijn contract is ruim een jaar geleden ontbonden en er is geen sprake van een achterstallige betaling. Dong Energy heeft een fout gemaakt door meterstanden te verwisselen. In plaats van een klein bedrag terug te krijgen, krijg ik twee keer een rekening die ik dien te betalen.

Dong Energy stapelt fout op fout en komt afspraken niet na. Ik wil eigenlijk dat ik het (kleine) bedrag waar ik recht op heb ook daadwerkelijk krijg.

Intussen ben ik echter zover dat ik deze claim wel wil laten vervallen, aangezien het me al veel tijd en energie gekost heeft. Dit echter op voorwaarde dat Dong Energy schriftelijk excuses maakt en ik gevrijwaard wordt van rekeningen en aanmaningen met dreigementen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dong Energy

Alle klachten die gemeld zijn door Yan