Klacht: een zeer onduidelijke afhandeling van dossier N°5265900001

op 03 juni 2016 over Aegon in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte Meneer, Mevrouw.

Zoals bij U bekend is sinds 23 feb. , is mijn echtgenoot Edward Uhlenbeck op11 februari 2016 overleden.
Op 23 februari 2016 kreeg ik uw brief binnen ( behandeld oor Annette van Akker Dijkstra).dat de acte van overlijden had ontvangen en dat er spoedig meer informatie zou volgen. .

Vervolgens één zeer lange stilte van 2 maanden. zonder informatie.

Op 4 mei 2016.heb ik telefonische contact met u opgenomen om te vragen waar die beloofde informatie bleef .( brief van 23 februari)
De medewerker die ik aan de lijn had, betuigde zijn medeleven en bood uit naam van de Aegon zijn excuses aan voor de meer dan lange wachttijd = meer dan 2 maanden !

Op 12 mei kreeg ik de Opgave van de pensioenuitkering toegestuurd met de verheugende mededeling dat de partner ( Ik) 808,51 Euro /jaar ging ontvangen . Die inhouding van 202,06 € werd niet gespecifeerd.

Op 19 mei heb ik weer contact met u opgenomen om te vragen waar de resterende 202,06 Euro /jaar gebleven waren. ( zie telefonisch contact van 4 mei 2016).
Mevrouw Hotske Broersma zou daar het juiste antwoord op geven.
Ik kreeg een antwoord over de situatie betreffende van mijn man ( die was overleden)
Vergissen is menselijk, maar een brief die ik naar haar verstuurd heb op de 24tigste mei, is ook niet /nog niet beantwoord.

-Een van uw vele, vele medewerksters wist me te vertellen dat het verschil tussen de door Uw jarenlange toegezonden Pensioenoverzichten / uitkeringsoveréénkomsten, met het bedrag van 1010,57 Euro/jaar en mijn te ontvangen partnerpensioen van 808,51 Euro,/jaareen reductie van 20%, te wijten/ te danken is aan het grote leeftijdsverschil van 18 jaar.
Dat wil dus zeggen dat de jarenlange opgestuurde Pensioenoverzichten dat de partner (Ik) 1010,57 Euro /jaar ontvang, niet de juiste inlichtingen gaven.

Begin juni komt het probleem van inhouding!

Ik heb mijn vaste woon en verblijf plaats in Frankrijk;
-Ik ben belastingplichtig in Frankrijk .
– heb de zorgverzekering in Frankrijk.
-evenals een groot deel (42 jaar) van mijn in Frankrijk, franse opgebouwde pensioen.
-Ik heb geen adres in Nederland.

3 juni/ Een van uw vele medewerkers vertelde me dat ik een belastingvrijstelling moest aanvragen. Dat kan ik niet omdat ik geen belasting in Nederland betaal.
Ik heb een burgerserive N° en met dat N° kunt u een loonheffing doen over de 808,51€.

3 juni / Vervolgens moest IK het zorg instituut Nederland opbellen om hen te vragen of zij konden bevestigen dat ik niet in de Nederlandse zorgverzekering zat.
De betreffende medewerker vertelde me dat het niet hun taak was om aan derde( de Aegon) te vertellen of ik wel of niet in de nederlandse zorg verzekering zat. Het is de taak van Aegon om contact met hen op te nemen.

U begrijpt dat deze” obuesque” situatie, niet langer kan duren.
U heeft 2 maanden lang verzuimd met in te lichten over de afhandeling van dit dossier
Behalve een mevrouw van uw telefonisch platform die me wist te vertellen er 20% inhouding wegens een “leeftijdsverschil” was, heeft u er nooit enige aandacht aan geschonken, De afschriften gaven jarenlang wat anders aan.
Een andere medewerkster van u geeft niet de juiste inlichting over die inhouding en heeft nog steeds niet geantwoord op mijn brief.

Het is niet aan mij om u te vertellen dat een burgerservice nummer een belasting N° is. Dat het niet aan mij is om een Nederlandse zorgverzekering op te bellen, Het is ook niet aan mij om u te zeggen dat er geen zorgverzekeing ingehouden kan worden ( brief van mevrouw Sanne de Lange en uw telefonisch platform ) en dit omdat ik deze net zoals de belasting in Frankrijk betaal.
Het is niet aan mij om u uit te leggen dat er Europese internationale ( o.a. die tussen Nederland en Frankrijk) belasting overeenkomsten bestaan.

Het is aan U om het dossier zo spoedig mogelijk en correct af te handelen.

met vriendelijke groeten,

Augusta Uhlenbeck
32 rue de Versailles
78460 Chevreuse.
Frankrijk.
Tel: +33 1 30 52 68 12
mail: uhlenbeck-textile@wanadoo.fr

Gewenste Oplossing:

Het is aan U om het dossier zo spoedig mogelijk en correct af te handelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aegon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

Bericht van Aegon

7 maanden geleden - Beste mevrouw Uhlenbeck, Ik heb uw klacht doorgestuurd naar onze pensioenafdeling. Zij zullen uw klacht in behandeling nemen en binnen 10 werkdagen reageren. Met vriendelijke groet, Arvid Aegon Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 17 juni 2016 om 07:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Uhlenbeck,

Gisteren, 16-6-2016, heeft mijn collega van de pensioenafdeling inhoudelijk gereageerd op uw klacht. De brief is per e-mail naar u verzonden. Als u naar aanleiding van de brief nog vragen hebt, kunt u de contactgegevens in de brief aanhouden. Daarom wil ik uw klacht op deze site sluiten.

Vriendelijke groet,

Marleen
Aegon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door augusta uhlenbeck