Klacht: Een tegenvaller/deceptie.

op 28 augustus 2017 over Vacansoleil in de categorie Reizen Algemeen

Geregeld met mijn kinderen gebruik gemaakt van tentenaccommodaties maar deze ervaring was toch wel de slechtste van de afgelopen jaren.
Wij zijn net een paar dagen terug van onze tegenvallende vakantie naar Knaus Campingpark Wingst in Duitsland.
Bij aankomst bleek het al erg snel zeer stil te zijn op de camping, gelukkig wist de beheerder te vertellen dat er veel Nederlanders waren. Eenmaal bij de tent aangekomen viel dat wel mee (er stonden 5 tenten) en gingen er elke dag wel mensen weg, niet alleen vanwege het weer maar vanwege de stilte, weinig te doen en tegenvallende accommodatie.
De tent bleek niet al te schoon, voor de tentingang lag grijs gruis en dit lag ook op de vloer in de tent. Wij verwachten toch wel een soort welkomstpakketje met wat broodnodige kleine spulletjes zoals een vaatdoekje, lucifers, zeepsop enz (wat bij elke andere organisatie wel aanwezig is), verder was het benodigde bestek voor een 6 persoonstent zeker niet toereikend en een bij elkaar geraapt zooitje (lepels te kort, theelepels te kort, bedden niet schoongemaakt (stoffig)
Wat niet aangegeven wordt in het Vacansoleil boek of bij je reispapieren is dat je CONTANT geld mee moet nemen. Behalve bij de Sparkasse in het dorp (3 km verderop) kun je alleen pinnen en verder kan je je PIN niet gebruiken. Wat zeer positief was, was de beheerder die hier wel begrip voor heeft en in dit geval hoefde ik ook geen borg te betalen, ook niet nadat ik al geld gepind had.
De voorzieningen waren ook niet optimaal, animatie voor de kinderen was er niet (mogelijk wel geweest – hoogseizoen – maar blijkbaar alleen tijdens het Duitse hoogseizoen) en met 2 opgroeiende jonge pubers (13) moet je ze toch nog bezig houden. Allebei een mobiel en dan verwacht je op zo’n grote camping wel vrije WIFI, helaas dit kon wel maar dan tegen betaling en jawel voor maar 1 account dus in ons geval voor 3 moeten betalen. De beheerder gaf zelf al aan dat ik dit terug zou krijgen van Vacansoleil.
Sanitair (douches) waren recentelijk vernieuwd, schoon en mooi. Het gebouw zelf en de wc’s waren oogschoon en oud.
Tegen een borg kreeg je een sleutel om de slagboom te openen zodat je naar binnen kon. Wat de beheerder ‘vergat’ te vertellen en ook niet in de reispapieren staat is dat je bij de rusttijden (1300-1500) van de beheerder en na 2200 met je auto niet meer op de camping komt en je dus voor de camping moet parkeren. Zeer irritant!!!
Ik had een preferentie (dicht bij het zwembad) aangevraagd en betaald maar eenmaal op de camping bleek dat dit van geen enkele waarde was, we hadden de een na laatste plek in het rijtje tenten en je moest toch de camping af om bij het zwembad te komen, die overigens prima was.
Matrassen waren van een ziekenhuis niveau, volgens de kinderen hard en zelf heb ik de gehele vakantie rugpijn (elke dag pijnstillers slikken) gehad, een drama!
Er wordt geadverteerd met een icoon sport maar dan alleen voor een volleybalveldje (hmm, erg weinig) en een animatiekamer voor kinderen met alleen een tafeltennisspel en een tv met kapotte afstandsbediening die het meer niet dan wel doet.
Resume: Voor ons de minst leuke vakantie van de afgelopen jaren….

Ik ben tevreden, wanneer Vacansoleil een kwart van de reissom (E148,75) en de door mij betaalde WIFI kosten (E22,00) en preferentie (E5,00)terugbetaald

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vacansoleil

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vacansoleil nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joop Rademaker