Klacht: Een jaar wachten, en voor niks!

Quincy Boschman op 16 september 2021 over Megekko.nl in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Op 4-12-2020 heb ik een Asus rtx 3080 tuf non-oc besteld bij Megekko. Ik wist over de wereldwijde tekort en verwachtte dus dat ik moest gaan wachten. Na de bestelling kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin stand dat mijn bestelling voor 15 dec geleverd zou worden. Ik kreeg dus een beetje hoop dat ik toch een cadeau zou krijgen voor kerst. Maar ra, ra… niks geleverd. Ik was niet al te boos omdat ik er al sceptisch over was maar wel verbaasd dat ze zoiets sturen aangezien ze zelf echt wel weten dat dat niet haalbaar was. Daarna kreeg ik elke maand een update over mijn bestelling en altijd was het hetzelfde. Je order bevat producten die helaas niet op 15-12-2020 geleverd kunnen/konden worden. De nieuwe leverdatum is onbekend.
Er was ook een pagina op hun website waar je kon zien op welke positie je stond in de wachtrij. Ik keek er in het begin elke dag op om te kijken of ik verschoven was maar gemiddeld werd ik per week 2-4 plekken opgeschoven. En ik stond op plaats 314de..
Uiteindelijk ging het zo door totdat ik begin deze week een mail kreeg van hun waarin stond dat de productie van mijn bestelling gestopt was en dat ik mijn geld binnen 14 dagen terug kreeg gestort.
Ze wisten al rond januari dat de productie erg langzaam/gestopt zou worden en hebben me er niks over verteld. In de mail stonden geen oplossingen of opties, niks! Ik ben toen zelf maar contact gaan leggen met de klantenservice en vroeg of ik naar een wachtrij van een andere kaart gezet kan worden waarop ze reageerden dat ik een andere kaart kon bestellen die uit eigen voorraad leverbaar is maar de kaarten die vergelijkbaar zijn met degene die ik origineel had besteld zijn rond de 250% omhoog gegaan in kosten. Ik had ook nog in het originele mail gevraagd of ik de prijs van de kaart in december kon betalen aangezien als ik mijn bestelling nog had het ook rond die prijs zou zijn. Ze hebben daarop gereageerd over dat dat een korting/voucher zou zijn en dat ze daar niet aan doen.
Ik vind dat onzin, ze willen gewoon zoveel mogelijk winst en aangezien ik al de prijs had betaald in december konden ze niet opeens het dubbele gaan vragen. En dus wanneer mijn bestelling geannuleerd is, grijpen ze hun kans om weer zoveel mogelijk winst te maken. Triest! Ze hebben nul waardering voor hun klanten en laten ons er gewoon in stikken.
En ze hebben in principe een jaar lang 810 euro van mijn kunnen lenen zonder rente en laten me nu in de steek!
Ik heb online posts gelezen van mensen die dezelfde kaart hebben besteld bij Alternate en daar kregen ze de optie om van kaart te verwisselen. Had ik maar daar mijn kaart besteld…

Ik ben tevreden wanneer ik in een andere wachtrij kom te staan (op dezelfde plek als mijn originele bestelling) en alleen het verschil hoef te betalen van de prijzen in december (dus waarschijnlijk rond de 50 euro). Als ze dit niet kunnen doen verwacht ik tenminste wat compensatie voor het feit dat ze mijn geld gratis hebben geleend en voor de tijd dat ik voor niks heb gewacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Megekko.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Megekko.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Quincy Boschman