Klacht: Een factuur van uren die ik niet gemaakt heb

op 12 februari 2020 over StudentsPlus in de categorie Opleiding

Studentsplus heeft mij een factuur van €184 gerekend terwijl Ik geen gebruik heb gemaakt van hun diensten . Ik heb duidelijk bij de inschrijving aangegeven dat ik niet zeker weet hoeveel uren bijles ik nodig heb omdat ik niet van tevoren kan weten met wat ik allemaal hulp nodig heb. Toch hebben ze mij een pakket van 8uur per maand gerekend. Vervolgens heb ik 2 maanden geen hulp nodig gehad bij mijn studie waardoor ik 0 van de 8 uren gebruikt heb volgens hun maar ik moet ALSNOG die 8 uur betalen. Dit kan toch niet waar zijn dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik van hebt gemaakt. Vervolgens heb ik contact met studentsplus gehad via hun whatsapp klantenservice. Studentsplus heeft mij geblokkeerd hierop omdat ze “op whatssapp niet hierover willen praten” maar aan de telefoon wordt ik ook aan het lijntje gehouden met de conclusie dat ik alsnog die €184 moet betalen . Ik vind dit belachelijk . Ik was echt blij toen ik hoorde dat er een organisatie bestaat die studenten helpt met hun studie en ik ben het er ook mee eens dat ze ook iets aan moeten verdienen maar dit is gewoon geldklopperij naar mijn mening. Ik vind het belachelijk dat ze studenten die al van een studiefinanciering leven en niet veel te besteden hebben op zo een manier behandelen. Die factuur zal ik nooit betalen en indien nodig juridische stappen overwegen maar dit moet gestopt worden want naast mij zijn er zeker veel meer mensen die dit ervaren bij Studentsplus.

Als studensplus de factuur annuleert en dat ze pas geld rekenen als iemand van hun diensten gebruik maakt.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over StudentsPlus

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door StudentsPlus in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat StudentsPlus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

StudentsPlus

Heeft op 12 februari 2020 om 12:28 geantwoord

Beste Abdollah,

Vervelend om te horen dat je zo ontevreden bent over StudentsPlus.

Je hebt bij ons een doorlopend bijlespakket aangevraagd. Dit pakket is per kalendermaand opzegbaar of aanpasbaar. Uiteraard is het op voorhand lastig in te schatten hoeveel uur bijles je nodig hebt. Ik zie ook dat je eigenlijk veel meer dan 8 uren hadaangevraagd: namelijk 20 uur per maand. Wij hebben je toen nog geadviseerd om dit wat te verlagen omdat 20 uur vrij veel is. In overleg hebben we je aanvraag toen aangepast naar 8 uur per maand.

Wanneer je bijles bij ons aanvraagt steken wij veel tijd en moeite in het vinden van een geschikte bijlesgever. Vanaf het moment dat wij een bijlesgever vinden gaat je bijlespakket van start. Wanneer je om wat voor reden dan ook geen gebruik meer wenst te maken van de bijlessen dan kun je dit binnen 14 dagen nadat wij een bijlesgever voor je hebben gevonden aan ons doorgeven, je hebt namelijk een bedenktijd van 14 dagen. Dit alles staat ook in de overeenkomst waar je bij je online inschrijving mee akkoord bent gegaan. Binnen deze 14 dagen had je ook het aantal aangevraagde uren nog mogen verlagen wanneer 8 uur per maand toch wat te veel bleek.

Op 2 januari vonden wij voor jou een bijlesgever voor het vak natuurkunde en op 5 januari een bijlesgever voor scheikunde. Vanaf 5 januari had je dus nog 14 dagen de tijd om geheel kosteloos je aanvraag te annuleren. Helaas hebben wij niet binnen de bedenktijd iets van jou vernomen, je nam pas gisteren (11 februari) contact met ons op via Whatsapp. Wij hebben je pakket toen bij wijze van uitzondering nog per 1 februari stopgezet (eigenlijk was de eerstvolgende mogelijkheid om je pakket op te zeggen 1 maart) en aangegeven dat je, indien je verder nog vragen hebt, ons een e-mail kunt sturen met je vragen. Wij gebruiken Whatsapp enkel voor korte vragen, dit hebben wij meermaals aangegeven. Onze medewerkers hebben aangegeven dat ze jouw manier van communiceren via Whatsapp als zeer onprettig hebben ervaren.

Je geeft aan dat we je telefonisch aan het lijntje hebben gehouden. Ik zie niet terug dat je ons telefonisch hebt geprobeerd te bereiken. Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur, we helpen je graag.

We hebben je pakket dus al bij wijze van uitzondering nog per 1 februari stopgezet en uiteraard mag je de aangevraagde uren nog gebruiken. In principe mogen de aangevraagde uren nog in februari ingezet worden maar we kunnen de uren desgewenst langer geldig maken, mocht je momenteel nog geen behoefte hebben aan bijles. Dit hebben we ook aan jou doorgegeven. Je kunt hierover contact met ons opnemen op [email protected] of op 085-4000 999.

Heeft op 03 maart 2020 om 09:55 geantwoord

In plaats van een oplossing komt studenstplus met nog meer verwijten en leugens over de gemaakte afspraken. Ik weiger de factuur te betalen waar ik geen gebruik van heb gemaakt . Ik weiger te betalen voor iets waar ik nooit mee akkoord ben gegaan.

Reactie van de melder van de klacht Abdollah

6 maanden geleden - Ik wou dat ik een paar reacties van mensen op jullie facebookpagina hier kon plaatsen . Blijkbaar zijn er nog veel meer mensen die dit hebben meegemaakt bij jullie . GRAAG EVEN NAAR DE REACTIES OP DE FACEBOOKPAGINA VAN STUDENSTPLUS KIJKEN. Dat zal mijn verhaal wel bevestigen.

Bericht van StudentsPlus

6 maanden geleden - Beste Abdollah,We vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Je geeft aan dat je nooit akkoord bent gegaan, maar bij de inschrijving ben je akkoord gegaan met onze overeenkomst. Hierin hebben wij duidelijk omschreven wat de verplichtingen van beide partijen zijn en ook na de inschrijving hebben we nog contact met je gehad en in overleg het pakket verlaagd.Zoals aangegeven hebben we niet binnen de 14 dagen bedenktermijn vernomen dat je geen gebruik zou willen maken van de bijlessen. Desondanks denken we altijd graag mee en hebben wij als uitzondering het pakket eerder stopgezet dan volgens de overeenkomst mogelijk zou zijn en hebben we als tweede uitzondering aangeboden dat de uren langer ingezet kunnen worden. Naar ons idee hebben we meegedacht in deze situatie door een aantal uitzonderingen te maken op de afspraken in de overeenkomst.Verder kun je, zoals aangegeven, altijd contact met ons opnemen als je nog verdere inhoudelijke vragen hebt.

Alle klachten die gemeld zijn door Abdollah