Klacht: €167,71 betalen voor reparatie binnen garantie

op 20 juli 2017 over Bax-shop.nl in de categorie Muziekwinkel

Ik heb in het begin van 2017 een Audio Technica ATH-M70x studio hoofdtelefoon gekocht. De koptelefoon was aan zijn linker oor al een beetje stroef maar dat zat niet in de weg. Een maand geleden heb ik mijn koptelefoon in mijn tas gedaan en toen ik hem eruit haalde lag het linker oor stuk eraf. Ik ben direct naar bax shop in Amsterdam gegaan om er wat aan te laten doen.
Mijn hoofdvraag was: “valt de repararie binnen garantie?” Waarop de meneer achter de balie zei: “ja zeker” vervolgens vroeg die meneer het aan zijn collega voor de zekerheid en die zei ook dat het onder de garantie valt.
Ik heb een drie jarige garantie op het product en nu vraagt bax-shop of ik €167,71 wil betalen voor reparatie. Ik ben daar natuurlijk niet mee eens en liet dat via de telefoon ook weten. Toen werd mij verteld dat als ik het product terug wil, dan moet ik €50,- betalen voor een kapotte koptelefoon dat mij overigens een maand werken kost.
Ik ben nog een student en ik heb mij uit de naad gewerkt voor al mijn apparatuur. Dan word ik ook nog eens belazerd met reparatie kosten en als ik het terug wil moet ik 50 euro betalen. Ik kreeg geen begrip tijdens mijn telefoon gesprek wat mij alleen maar nog meer forceerd om hartige maatregelingen te nemen.

Ik ben pas tevreden als ik mijn koptelefoon gerepareerd terug krijg in huis, met een oprechte excuses.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bax-shop.nl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bax-shop.nl in behandeling genomen

Bericht van Bax-shop.nl

3 maanden geleden - Beste SarahWella, Allereerst, wat jammer om te lezen dat je hoofdtelefoon kapot is gegaan. En het klopt inderdaad dat je drie jaar garantie hebt op de hoofdtelefoon, met uitzondering van schade door ondeugdelijk gebruik. We hebben nogmaals naar de situatie gekeken en er is geconstateerd dat het geen fabrieksfout is. Onze excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd in de winkel. Hopelijk hebben we je voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Bax Music

Alle klachten die gemeld zijn door Mvr. De Kok