Klacht: E-reader door een ander defect toestel vervangen

op 25 mei 2016 over Kobo Books in de categorie Electronica Merken

Hieronder vindt u mijn mail die ik naar Kobo Rakuten heb gestuurd. Na onderstaande uitgebreide uitleg blijf ik niet meewerkende, verdedigende reacties krijgen.

Beste KOBO medewerker,

zoals u wellicht in uw systeem geregistreerd heeft staan, heb ik al meerdere malen contact met u gehad.

Voorjaar 2014 heb ik een Kobo Glo e-reader aangeschaft. Al vanaf de eerste week liep hij vast en moest ik wachten tot de batterij leeg ging om hem weer aan de praat te krijgen. Al gauw gebeurde dit regelmatig en reageerde het apparaat op het gegeven moment ook niet meer op het resetten via het gaatje aan de onderkant.

Ik heb via email contact met u gezocht om dit probleem op te lossen. Dit contact ging moeizaam, ik heb meerdere mailen mijn gegevens moeten verstrekken en het probleem moeten herhalen. Ik vond het moeilijk en teleurstellend dat mijn klacht niet serieus werd genomen en voelde me telkens afgewezen.
Uiteindelijk heeft u enkele maanden terug een vervangend apparaat beloofd. Ik was erg blij met dit nieuws.

Na ontvangst bleek echter dat ik geen nieuw apparaat, maar een ‘refurbished’ apparaat toegestuurd heb gekregen. Hij is eerder gebruikt geweest en dat is te zien aan sporen aan het scherm: aan de onderkant zitten kleine gaatjes in de frame, waardoor het licht op een storende manier over het leesoppervlak schijnt in kleine bundeltjes. Hier heb ik erg last van, het lezen gaat erg moeizaam (ik heb dyslexie, de reden waarom ik in eerste instantie een e-reader heb aangeschaft) en stoort aan mijn ogen, het leest niet prettig en alle voordelen vallen weg van een e-reader, de redenen waarom ik er in de eerste instantie eentje heb aangeschaft.

Kortom, na een toestel met softwareproblemen zit ik nu met een toestel met hardwareproblemen.

Ik heb dit uiteraard gelijk gemeld per mail, maar ben afgescheept met de reactie dat dit niet onder de garantievoorwaarden valt.

U begrijpt zeker dat het mijn verbazing wekt dat ik na het ontvangen van een vervangend toestel, waarvan blijkt dat het net zulke storende mankementen vertoont als mijn vorige apparaat, ik geen begrip krijg en een teleurstellende reactie ontvang van u.

Inmiddels kan ik bijna een jaar geen gebruik meer maken van mijn e-reader en stapelen de boeken zich op die ik wil lezen. Daarnaast heb ik het nodig voor mijn werk en studie en ben ik genoodzaakt meer tijd (en kosten) te steken in fysieke boeken, terwijl mijn e-reader juist bedoeld was hiermee te kunnen werken.

Ik zou het bijzonder prettig en klantvriendelijke service vinden als u mijn aanvraag in behandeling zou nemen en ervoor zorgt dat ik eindelijk een goed werkend, foutloos toestel zou krijgen.

Ik sta open voor alternatieven, zoals (gedeeltelijke) financiële vergoeding, verschaffen van een afwijkend model/type (met bijbetaling) of het toegestuurd krijgen van hetzelfde model (ongebruikt en onbeschadigd). Ik zou blij zijn als u bereid bent mij te helpen.

Ik wil gewoon weer zorgeloos gebruik kunnen maken van een goed werkend, betrouwbaar toestel.

Hieronder vindt u mijn – bij u als het goed is reeds bekende – gegevens:

Bori Soós
Thomas van Kempenstraat 8
5025 PJ Tilburg
06 21 423 233

Serienummer eerste defecte toestel: 613A371033505
Serienummer defect vervangend toestel: 613A373009551

Model type: Kobo Glo Silver
Incident: 160114-000409
Foto’s van beide toestellen heeft u eerder van mij ontvangen.

Graag hoor ik van u.

Bori

Vervangend, nieuw toestel (Kobo Glo). Nieuw, dus geen hard-/software mankementen.
Of: tegoedbon voor aankoop van een ander (nieuwer) type Kobo e-reader.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kobo Books

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kobo Books nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door borisoos