Klacht: € 99,35 prijsverhoging autoverzekering ivm verhuizing

op 11 augustus 2017 over klik & go in de categorie Verzekering

Vorig jaar zijn we verhuisd. Om die reden moesten we éénmalig € 33,- betalen voor de autoverzekering, omdat het risico in die gemeente hoger ligt. Dit vonden wij al raar, aangezien we vanuit een grotere plaats (ca. 25.000 mensen) naar een 3-man-en-een-paardekop dorp gingen van zo’n 2.400 mensen, maar vooruit.
Een jaar later verhuizen we weer terug naar de gemeente waar we eerder vandaan kwamen. Volgens Klik & Go loop je in die gemeente minder risico, dan in het kleine dorp, dus dan zou je niet verwachten dat je wéér moet betalen als je terug verhuisd. Dit is dus wel het geval. Wij moeten nu wéér eenmalig € 99,35 meer betalen vanwege het terugverhuizen naar de eerste gemeente. Raar toch? Als het risico eerder ook al omhoog ging?
Uiteraard zijn wij het hier niet mee eens en hebben dit gemeld bij Independer, de tussenpersoon van Klik&Go. Zij gaven niet mee, waardoor we de verzekering 5 dagen na de verhuizing hebben opgezegd. In eerste instantie kregen we een bevestiging dat we de € 99,35 niet hoefden te betalen, maar uiteindelijk hebben ze deze wél gefactureerd. Wij weer gebeld met Independer, maar Klik&Go geeft geen meter mee. Alles op een rij:

1. Verhuizen van plaats A naar plaats B –> eenmalig € 33,- bijbetalen.
2. Verhuizen van plaats B naar plaats A –> eenmalig € 99,35 bijbetalen.
3. Wij geven aan hier niet mee akkoord te gaan, maar Klik&Go houdt vast.
4. Wij zeggen 5 dagen na verhuizing de verzekering op.
5. Klik&Go blijft vasthouden dat wij voor deze 5 dagen toch € 99,35 moeten betalen (dit is gebaseerd tot 13-02-2018). We zeggen nu al op, en moeten toch het hele bedrag betalen.

Wij willen best betalen naar rato; dus de daadwerkelijke dagen dat we bij hen verzekerd zijn. Maar niet betalen t/m 13-02-2018, terwijl we nu de verzekering hebben opgezegd.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over klik & go

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over klik & go nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Menno Kroon