Klacht: Verwijderen van een BKR registratie met code H

op 30 september 2019 over Dynamiet Nederland in de categorie Financiële hulpverlening

In 2013 ben ik van de ene dag op de andere mijn belangrijkste opdrachtgever verloren.
In de zomer van 2014 kreeg ik van mijn bank ING een BKR registratie.
De schuld op mijn lopende rekening en mijn creditcard samen bedroeg in die periode €4800,-.
In juli 2016 had ik deze achterstand via strakke maandelijkse termijnen volledig afgelost.
Meteen na de aflossingsdatum veranderde mijn BKR registratie naar Codering H dat is natuurlijk beter maar het probleem is dat deze dan weer van voren af aan voor 5 jaar blijft staan..
Het gevolg is dat ik niet voor 2021 van de BKR af ben.
Dit heb ik eerst voorgelegd aan de ING klantenservice.
Ondanks het feit dat ik al tientallen jaren klant ben van respectievelijk de Postbank en daarna de ING werd mijn vraag met een negatieve reactie beantwoord.
Verwijdering van de registratie gaat in mijn geval niet over de aanvraag van een hypotheek of over een geldlening.
Het is genant om te hebben.
Ik ben al sinds 1985 een zelfstandige ondernemer en bij het bestellen of het aanschaffen van apparatuur of goederen kan een leverancier met een druk op de knop mijn bkr registratie waarnemen.
Bij reizen naar het buitenland kan ik geen auto huren want zonder creditcard is dat onmogelijk.
In augustus 2018 heb ik daarom aan Dynamiet Nederland mijn casus voorgelegd.
Mij werd min of meer verzekerd dat het een eenvoudig op te lossen zaak zou worden.
Het is echter niets geworden.
Nadat ik hun bemiddeling reeds had goedgekeurd werd mij gevraagd of ik over een rechtsbijstand verzekering beschikte.
Wat niet het geval was.
Drie rommelige maanden en drie betaaltermijnen van € 210,- later kreeg ik te horen dat mijn aanvraag niet gehonoreerd kon worden.
Nu een jaar later en € 630,- armer staat mijn BKR registratie nog steeds als een huis en vraag ik mij af waarom ik de mooie praatjes van Dynamiet Nederland als zoete koek heb geslikt.
Mijn geval is zo eenvoudig en hangt voornamelijk af van de coulance van Ing en de effectiviteit van Dynamiet Nederland.
Ik vraag mij dan ook af of de vele positieve beoordelingen van het bedrijf
wel kloppen.
Op een ingezonden review van mij met deze strekking kreeg ik als antwoord dat mijn emailadres niet geverifieerd kan worden.
Toch is dit emailadres gelijk aan mijn inschrijving en communicatie met Dynamiet Nederland.
Zo is het gemakkelijk om alle negatieve reviews af te wimpelen.
Dat is ook de reden dat ik deze klacht bij Klacht.nl indien.

Er valt niet veel meer goed te maken.
Echt tevreden zou ik zijn geweest met de verwijdering van de bkr registratie.
Minder teleurgesteld als Dynamiet Nederland mij niet zoveel zekerheid,lees hoop, had voorgespiegeld bij het intake gesprek.
Ze behoren de klanten ook te waarschuwen dat het zonder een rechtsbijstand verzekering extra moeilijk kan worden.

Nu zou ik tevreden zijn als ik mijn geld en mijn vertrouwen niet in Dynamiet Nederland had gestoken.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynamiet Nederland over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynamiet Nederland in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynamiet Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynamiet Nederland

Heeft op 04 oktober 2019 om 16:06 geantwoord

Beste relatie,

We kunnen ons goed voorstellen dat u ontevreden bent over het resultaat. Echter kunnen wij uw reactie niet volledig plaatsen.

In juli 2018 heeft u ons de opdracht gegeven om uw dossier te behandelen. Wij hebben toen onder andere een bezwaarschrift voor u opgesteld. Ons briefwerk leggen wij altijd eerst ter goedkeuring voor aan onze cliënt. Zo ook in uw geval. U heeft daarop op 5 november 2018 als volgt gereageerd.

‘’Veel dank voor uw mail. Het verzoek ziet er goed uit en het lijkt me goed onderbouwd. Voor nu alvast veel dank voor het uitgebreide en goed geformuleerde verzoek. Het is te hopen dat het gaat lukken om die belastende en vertragende BKR registratie uit het register te krijgen.’’

Op basis van het bovenstaande was u tot zover tevreden over de dienstverlening.

Na het indienen van ons schrijven naar ING, bleek echter dat er na het ontstaan van de betalingsachterstanden diverse regelingen door u niet werden nagekomen. Dit is een cruciaal verschil, omdat wij namens u in ons schrijven juist vertelde dat u de regeling consequent en nauwgezet bent nagekomen.

Na de afwijzing van ING hebben we op 15 november 2018 een brief met nadere informatie naar uw woonadres verstuurd. Daarna hebben we helaas niets meer van u vernomen. We hebben pas van u vernomen op het moment dat u recentelijk deze en andere klachten op het internet schreef. U had na 15 november 2018 gerust contact met ons kunnen opnemen. Daarbij had u kunnen aangeven dat u ergens ontevreden over bent. Dit leggen we tevens ook zo uit in onze brief. Overigens bekijken we van geval tot geval welke stappen we nog meer kunnen zetten.

Voor het schrijven van reviews werken wij slechts met twee onafhankelijke partijen (Google en Kiyoh). Alle reviews, positief of negatief worden door hen gepubliceerd. Hier hebben wij geen invloed op. Als u een review op Google schrijft, krijgen wij slechts de naam te zien die u heeft gebruikt bij het schrijven van de review. Een e-mailadres krijgen wij helaas niet te zien. Daarom kunnen wij vaak niet zien om welke specifieke klant het gaat. Overigens zag ik dat u (ook) een review op Kiyoh heeft geschreven. Hier zullen we straks op reageren.

Tot slot begrijpen we niet goed wat u als oplossing wenst. We begrijpen ook niet wat u bedoelt met de kwestie omtrent de rechtsbijstandsverzekering.

Mochten u hiervoor openstaan, dan zouden we graag uw zaak telefonisch of middels een persoonlijk gesprek willen bespreken. Vaak zorgt dit voor meer wederzijds begrip.

Alle klachten die gemeld zijn door Frank 33