Klacht: Verjaring oude lening

op 04 juni 2019 over Dynamiet Nederland in de categorie Financiële hulpverlening

Dynamiet Nederland maakt beloftes niet waar omtrent Lening van ruim 17 jaar terug, dynamiet Nederland heeft vanaf het begin duidelijk gezegd dat mijn dossier een verjaring is en de eiser geen aanspraak kan maken op het openstaande bedrag.

Dynamiet Nederland heeft van het eerste moment dat ik mijn verslag deed van de gehele situatie, duidelijk gezegd en schriftelijk bevestigd dat er een een zeer grote slagingskans is van 99%.

Die gehele situatie kon nooit op verjaring gegooid worden want de eiser van de lening handelde precies binnen de termijn van 2 jaar en 5 jaar.

wij hebben dit uitgebreid laten onderzoeken door een specialist op dat gebied.

Conclusie: Ga niet met Dynamiet Nederland in zee, want ze willen alleen maar geld opstrijken en je krijgt nul op papier.

Wij gaan ook bij dynamiet Nederland ons geldbedrag van €750,- terug eisen.

Wij zijn pas tevreden als we ons geld terug hebben want de consument van het eerste moment voor de gek houden is zeker niet correct.

Dynamiet nederland beoordeling : cijfer 1

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynamiet Nederland over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynamiet Nederland in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynamiet Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynamiet Nederland

Heeft op 14 juni 2019 om 10:25 geantwoord

Beste relatie,

Uw bericht kunnen wij niet plaatsen.

Uw dossier hebben wij een jaar geleden afgehandeld. Niet eerder heeft u ons laten weten ontevreden te zijn. Desalniettemin reageren wij graag op uw klacht.

In februari 2018 had u zich aangemeld voor onze dienstverlening. U vertelde ons dat u al ruim 7 jaar niets van de schuldeiser had vernomen.
In het kort. Volgens de wet is de wederpartij verplicht om eens in 5 jaar bepaalde handelingen te verrichten. Doet de wederpartij dat niet, dan is de schuld verjaard. Dat was het uitgangspunt en daarom zagen wij mogelijkheden.

Uit de stukken bleek achteraf dat het één en ander net iets anders in elkaar zat, waardoor de schuld niet was verjaard. Dit hebben wij vervolgens op papier gezet en naar u toegestuurd. Daarna hebben wij overigens niets meer van u vernomen.

Nimmer hebben wij u bevestigd dat uw zaak een slagingspercentage van 99% heeft, noch hebben wij dit zo aan u verteld. Immers, dat blijkt niet uit de stukken die wij naar u toe hebben gestuurd. Het intakegesprek heb ik, Dennis Beekman, met u gevoerd. Dergelijke uitspraken doe ik niet.

Tot slot kan ik u berichten dat er de afgelopen jaar een aantal positieve ontwikkelingen hebben plaatsgevonden met betrekking tot verjaring. Daarom kunnen wij kosteloos uw zaak opnieuw beoordelen en mogelijk verdere stappen ondernemen. Graag verneem ik of u hier behoefte aan heeft.

Bericht van Dynamiet Nederland

11 maanden geleden - Beste relatie,In uw vorige bericht stelde u dat wij het percentage schriftelijk aan u hadden bevestigd. Nu hebben wij u dat slechts verteld. Ik kan u berichten dat wij nimmer een percentage aan klanten meegeven. Laat staan een percentage van 99%.U verklaarde tijdens het intakegesprek u 7 jaar lang niets had vernomen van de schuldeiser. Uiteindelijk bleek dit niet het geval te zijn. Daarnaast verklaarde u dat de registratie betrekking had op een goederenkrediet. Uit de informatie die wij van de wederpartij ontvingen bleek dat u niet alleen een goederenkrediet had afgesloten, maar dat u ook een geldbedrag had geleend. Dit maakt de zaak wezenlijk anders. Voor een goederenkrediet geldt namelijk een verjaringstermijn van 2 jaar. Voor een geldlening geldt een verjaring van 5 jaar. Uiteindelijk bleek de schuld hierdoor niet te zijn verjaard.Wij snappen dat u teleurgesteld bent over de uitkomst. Dit is echter niet te wijten aan ons. Onze verplichten naar u toe zijn wij nagekomen. Een restitutie is dan ook niet aan de orde. Als u hier anders over denkt, verzoeken wij u om een advocaatjuristrechtsbijstandverlener in te schakelen. Mocht u echter meer duidelijkheid willen over uw zaak, dan nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk gesprek bij ons op kantoor.

Heeft op 18 juni 2019 om 18:37 geantwoord

Geachte Heer, jullie zeggen wel meer tegen de consument. Ik heb gisteren 17 juni ook gebeld met jullie kantoor maar u zat volgens een medewerker in bespreking, volgens mij is dat nog steeds aan de orde.

Het is inmiddels ruim 36 uur geleden dat ik contact heb gehad en een medewerker heeft mij persoonlijk beloofd dat u zelf terug zou bellen. Ook niet gebeurt!!

Dat bedrag wat ik destijds betaald heb is totaal overbodig want jullie kunnen helemaal geen coderingen verwijderen en daarbij heb ik inmiddels zelf stappen ondernomen en ben al verder gekomen dat jullie ooit hebben kunnen dromen.

Dossier is inmiddels gesloten!!

Mensen ga nooit met deze criminelen in zee, want ze trekken je helemaal leeg als het moet. Tot betrekkking het geld wat Dynamiet Nederland vraag voor een bijna blanco A4 tje wat ze versturen naar de eiser is begrijpelijk!! Het dure kantoorpand moet ook z’n geld opbrengen.

PUUR OPLICHTERIJ!!!

En nog iets, er staat dat de klacht opgelost is maar dat is totaal niet aan de orde!!! Dynamiet Nederland zou zelf is het heft in handen nemen om x te compenseren naar de klant

Bericht van Dynamiet Nederland

11 maanden geleden - De discussie gaan we niet verder met u voortzetten. Wij laten het voor wat het is.

Alle klachten die gemeld zijn door Kruisselbrink