Klacht: Dynabyte – van het kastje naar de muur

op 30 juni 2012 over Dynabyte in de categorie Computerwinkels

2-2-2011 een laptop met muis aangeschaft ca. €1000,-. Wat een redelijk bedrag is voor een laptop naar mijn mening. Echter denkt Dynabyte hier anders over:

Dat je bij Dynabyte (te Eindhoven) niet zo interessant meer bent wanneer je je aankopen al hebt gedaan laten ze goed merken. 8-5-2012 mijn laptop was ongeveer een maand en drie maanden oud. Er is toen gezegd dat het gemiddeld 3-4 weken duurt tot een maximum van 6 weken.

Overigens voorafgaand aan het brengen van mijn laptop naar het filiaal in eindhoven ben ik naar Helmond geweest. Deze winkel ging verbouwen waardoor de reparatie twee weken langer zou duren. Ik kon gewoon bij het filiaal in eindhoven terecht (50-60 km rijden retour). Het personeel was niet mee denkend, allerminst vriendelijk en stuurde mij in eerste stantie weer naar huis.

Afgelopen zaterdag, 23 juni, maar eens gebeld waar mijn laptop bleef. Ik kreeg een redelijk nieuwe medewerker aan de lijn, zo gaf hij aan. Ik gaf hem mijn RMA nummer zodat deze meneer de status kon controleren. Echter was er iets ‘vreemds’ waardoor deze (nieuwe) medewerker de status niet kon verklaren. Het product was op dit moment “zoek” volgens hem. Hij vroeg mij maandag terug te bellen wawnt dan was zijn baas er weer. ‘Mij best, hoelaat? Rond één uur, is hij er dan?’, ‘Ja, dat is prima, dan is hij er.’

Maandag 13:00 belde ik voor het eerst, geen gehoor. Achja, dacht ik. Ze zullen vast nog net niet open zijn of iets dergelijks. half twee weer gebeld, twee uur, kwart over twee, kwart voor drie… 16 maal gebeld goed verspreid over de gehele dag en kreeg hem dan toch aan de lijn om kwart voor zes.

‘Sorry, wij zijn op dit moment inderdaad je laptop kwijt. We sturen een bericht uit om hem te zoeken.’

Donderdag.. helaas nog steeds niet gehoord, tijd om te bellen. Ik kreeg weer diezelfde werknemer aan de lijn van zaterdag. “We hebben je laptop nog niet terug, mijn baas gaat er morgen nog één maal achteraan en weet je morgen meer te vertellen of we hem vinden, wanneer hij terug is of dat we hem kwijt zijn. Wanneer we je laptop kwijt zijn mag je uiteraard een nieuwe uitkiezen”. Prima..

Vrijdag gebeld naar de baas van Dynabyte eindhoven. ‘ik zou graag willen weten wanneer mijn laptop terug is en of dat hij uberhaupt terug komt?’ .. Antwoord: “U moet ons wel wat tijd gunnen meneer, zo kunnen wij natuurlijk niets”. Lichtelijk geirriteerd: ‘Pardon? Ik heb zaterdag gebeld, toen maandag dus er zitten zeker 4-5 werkdagen tussen, laat staan de twee maanden dat hij al weg is?’ waarop nogmaals het zelfde antwoord volgde van de baas. ‘Kunnen wij dan een afspraak maken wanneer ik duidelijkheid heb, gister is mij al beloofd dat dat vandaag zou zijn?’ Ja, ik wil u bellen wanneer ik meer weet. Ik: ‘Kunnen we niet een datum kiezen dat we naar een andere oplossing kijken, zodat ik duidelijkheid heb? Bovendien worden er beloftes gemaakt, toezeggingen gedaan en niets van deze zijn tot noch toe juist, zo ga je toch niet met klanten om?’ “Nee, ik wil geen afspraak maken wanneer je duidelijkheid hebt, ik bel je wel”. …… In mijn gedachte: het schiet toch niet op met deze man, ik word behandeld als een stuk oud vuil.. en vroeg: “Hoelang kan dit nog duren dan?” ‘Misschien wel twee weken, ik weet het niet, maar ik bel wel’. Stomverbaasd dat hij dit nog durfde te zeggen heb ik gezegd: ‘Je belt maandag maar en ik verwacht een passende tegemoetkoming of een goede afspraak’.

Ik vind dat ik redelijk ben geweest en dat het nu eigenlijk wel eens mooi genoeg is geweest. Zo ga je niet met je klanten om, dit hoort niet, dit kan niet. Nog maar niet te spreken over de tijd en kosten van mijn kant die hierbij komen.

Ik ben slechts alleen nog maar content met een nieuwe laptop (uiteraard snap ik wel dat deze bij hen aangeschaft moet worden) of een GOEDE tegemoetkoming.

Wanneer ik een nieuwe laptop uit mag kiezen ben ik bereid een duurdere te kopen zodat het order ca 1000 euro (nog) grooter word (omzet).

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynabyte in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynabyte een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynabyte

Heeft op 26 juli 2012 om 15:06 geantwoord

Meneer heeft via de winkel een nieuwe laptop ontvangen. Ga er vanuit dat dit naar tevredenheid is opgelost nu.

Alle klachten die gemeld zijn door Luc Derks