Klacht: Dwangbevel & betalen binnen 2 dagen

Vandaag lag er ineens een brief in de bus met een DWANGBEVEL van het BSR. Blijkbaar had ik de rekening niet betaald en ook de herinnering niet gelezen. Mij is van deze beide brieven niets bekend. Bellen heeft geen zin omdat men alleen van 8:30 tot 12:30 bereikbaar is. Toen ging me een licht op: de rekening is om de één of andere vreemde reden altijd geadresseerd aan mijn vrouw. Heel vreemd aangezien alle andere post van gemeente en overheid e.d. aan mij geadresseerd is. Nu blijkt dat het BSR blijkbaar ZONDER ONS DAAROVER EERST TE INFORMEREN is overgeschakeld naar digitale toezending van de rekening. Die, en de herinnering, zijn dus naar de mijnoverheid.nl berichtenbox van mijn vrouw gegaan, die ze helemaal niet gebruikt. Mijn klacht gaat dus over het feit dat niemand ons geïnformeerd heeft over de nieuwe wijze van toezending, en daarnaast dat men blijkbaar wel bereid is om het dwangbevel via de post te sturen, zodat de kosten lekker oplopen. Daarnaast is de betalingstermijn extreem kort en de toon van het dwangbevel uitermate respectloos. Men gaat volkomen voorbij aan het feit dat er bij BSR een procedurewijziging heeft plaatsgevonden, en dat daardoor problemen kunnen optreden. Ik vind dat ik de extra kosten van 65 Euro terug moet krijgen.

Persoonlijk excuus van het BSR voor de afhandeling van deze procedurewijziging en de schrik die dit bij veel mensen teweeg zal brengen, en daarnaast terugstorting van de aanmaningskosten van 65 Euro op mijn bankrekening.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BSR Belastingsamenwerking Rivierenland

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BSR Belastingsamenwerking Rivierenland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door André Velthoen