Klacht: Dwang om Airmiles kaart te gebruiken

op 14 februari 2018 over Airmiles in de categorie Spaarprogramma's

Ik heb een Airmiles kaart maar omdat ik deze niet vaak gebruik krijg ik vaak een e-mail met de aankondiging dat mijn kaart verlopen is en afgesloten wordt als ik hem niet gebruik. In dat geval ben ik mijn opgebouwde Airmiles kwijt of wordt er voorgesteld om ze aan een goed doel te schenken. Ik vindt het onacceptabel dat Airmiles mij op deze manier in feite dwingt om de kaart te gebruiken.Ik bepaal dit zelf wel maar wil mijn opgebouwde Airmiles natuurlijk niet kwijt raken. Ik vindt het ook erg vervelend om telkens een nieuwe kaart te moeten aanvragen terwijl dit eigenlijk niet nodig is. Het kost mij tijd en is ook nog eens milieu onvriendelijk.

Ik ben tevreden als Airmiles de kaart (ook als deze lange tijd niet gebruikt wordt) gewoon geldig houdt en dat daar niet telkens een nieuwe kaart moet worden aangevraagd. Ik wil graag zelf bepalen of ik bij een Airmiles aangesloten organisatie koop en daar nier min of meer toe gedwongen worden.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Airmiles in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Airmiles een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Airmiles

Heeft op 15 februari 2018 om 09:35 geantwoord

Heeft op 15 februari 2018 om 10:48 geantwoord

De Airmiles voorwaarden is meer een onderbouwing c.q. constatering van mijn klacht maar geen oplossing. Als ik geld in een spaarpot doe dan verdwijnt dit ook niet. Zouden de regels niet aangepast moeten worden?

Alle klachten die gemeld zijn door wegma016