Klacht: Dwaling en daardoor extreem hoge kosten

Klachtschoenen op 31 augustus 2021 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Wij hebben 3 mobiele abbonnementen bij KPN en heb dag voor vertrek naar Turkije gebeld om te vragen of we dingen als bundel of iets dergelijks moeten regelen om daar internet te kunnen gebruiken.
Dat was niet nodig vlgs mevrouw van de KPN want er was nog genoeg MB van ons Nederlandse abbonnement om daar te kunnen gebruiken we hoefden alleen maar data roaming aan te zetten daar.
Vervolgens toen we landen in Istanbul en we alle drie onze mobiele telefoon aanzetten kreeg onze zoon gelijk een sms dat hij 80% verbruikt zou hebben en minuut later 100% wat raar was omdat we nog helemaal niks gedaan hadden. Ook kregen we alle drie een sms vd KPN wat de kosten waren in Turkije maar die kun je 2 ledig uitleggen omdat er niet bij staat dat dat de kosten zijn als je geen bundel koopt. Wij hadden nl alledrie geen internet daar maar omdat die mevrouw vd KPN had gezegd dat we niks hoefde te doen hebben we dus ook geen bundel gekocht. Gek genoeg kreeg mijn zoon wel een bericht dat hij E60,- verbruikt zou hebben?? Wat gek was want we hadden helemaal geen internet. Eenmaal in hotel hadden we WiFi maar we baalden wel dat we daarbuiten niks konden.
Mijn man die een zakelijk abbonnement heeft kon wel gewoon alles via internet gebruiken en kreeg na een aantal dagen een sms dat als hij door wilde gaan hiermee hij 1330 moest sms en naar KPN. Dat deed hij en hij kreeg daar ook een bevestiging van. Wij dachten wellicht is dat de oplossing en sms ten ook alle 3 naar 1330. Bij mijn dochter en mij gebeurde er niks maar mijn zoon kreeg zonder bevestiging ineens op vliegveld internet hij keek even op zijn Instagram maar omdat we daarna weer gingen vliegen zette hij zijn telefoon uit. Eenmaal geland kreeg hij gelijk een SMS dat hij E500,- verbruikt zou hebben??? Wat raar was want hij had hooguit 10-15min op Instagram gekeken. Vervolgens kreeg hij een andere sms dat hij E361,- moest betalen dus ik belde vanuit hotel in Turkije met KPN klantenservice buitenland. Die vond het ook raar dat dit gebeurd was en ze zou een klacht aanmaken zodat we evt in aanmerking konden komen voor coulance. We kregen een e-mail met een code en ik belde wederom met KPN vanuit Turkije omdat je binnen 5 dagen moet reageren. Deze mevrouw was uiterst onvriendelijk had zich totaal niet ingelezen in onze klacht en zei dat we maar moesten terugbellen als we weer in Nederland waren. De bel kosten kregen we nu ook voor onze rekening E34,-.
Daarna kregen we 7 sms en mails dat we E361,- extra moesten betalen voor mijn zoon zijn internet abbonnement. Maar eenmaal thuis zag ik in mijn KPN dat ze E500,- extra kosten hadden gezet en dus ook alle bel kosten doorberekend hadden.
Ik belde weer KPN om tot een oplossing te komen maar de meneer vd KPN was daartoe totaal niet bereid want hij zei dat we maar beter hadden moeten opletten en het onze eigen schuld was. Wij vonden dit zeer klantonvriendelijk, onprofessioneel en totaal niet oplossingsgericht terwijl wij zoveel verschillende mix messages van verschillende medewerkers vd KPN hebben gehad en ook hun sms was niet echt duidelijk en voor meerdere uitleg vatbaar. Graag zouden wij alsnog een oplossing willen voor de buitensporige hoge kosten die wij ongewenst hebben gekregen.

Een tegemoetkoming in de kosten die wij niet hadden gemaakt als wij geweten hadden dat we gelijk een bundel hadden moeten kopen. Dus wij willen best de kosten voor een bundel betalen maar niet de kosten daarboven en ook niet de bel kosten die we voor dit probleem hebben moeten maken. Dit lijkt ons redelijk gezien de situatie en dat dit ook onze vakantie verpeste.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Klachtschoenen