Klacht: Duur grapje

op 15 september 2017 over Slot24h.nl in de categorie Installatiebedrijven

Staande voor de deur in de kou en de storm, blijkt er een sleutel aan de binnenkant van het slot te zitten. Via het internet een slotenmaker uit Rijswijk laten komen die er binnen 20-30 minuten kan zijn en vanaf 7 euro sloten kan openen, alles tegen een eerlijke prijs. Dat blijken keiharde leugens, tenzij ze ook kinderslotjes doen.
Het begint met het plaatsen van een 1e handtekening onder het aanvangstarief van € 189,= en de voorrijkosten van 35 euro. Balen, maar daar heb ik nog begrip voor.
Vervolgens heb ik (zo blijkt achteraf) mazzel dat de deur binnen het kwartier opengaat. Want ieder kwartier extra kost 35 euro ex btw extra. Ik ga mondeling akkoord (dom, dom, dom) met een nieuwe cilinder in de deur. En er wordt nog wat olie in de -onlangs nieuw gekochte en geplaatste- deur gespoten. Bij die installatie overigens heb ik zelf exact het zelfde type goedgekeurde cilinder a 36 euro van de locale bouwmarkt in deze deur geplaatst.
Dan komt de eindafrekening. Daar waar je mag verwachten dat het gebruik van een hamer of boormachine wel in de dienst opgaat, wordt nu 35 euro gerekend voor 3 pufjes olie. Ook het boren is 45 euro apart. En de cilinder van 33,95 (op het internet nagekeken) komt te staan op 285,=. En dat allemaal exclusief BTW, waardoor ik in totaal € 755 contant mag pinnen. Niet slecht voor een kwartiertje werk.
Eenmaal op temperatuur gekomen blijkt bellen geen zin te hebben. Achter de YD Slotenmaker (nee zo heet hij niet) en het op de faktuur vermelde kvk-en BTWnummer zit niet die wat oudere betrouwbaar uitziende blanke man met snor die op de site staat, maar een werkverdeler te Helmond die zijn provisie beschemt en die niets kan betekenen omdat er akkoord is gegaan met de faktuur door het plaatsen van de 2e handtekening. Inderdaad, eenmaal een leesbril gevonden, blijken er nog wat kleine lettertjes te staan waardoor ik zowel de prijs als de inhoud van de faktuur accepteer zodra ik heb getekend. Maar wat had ik anders moeten doen?

Voorrijkosten en een starttarief vind ik normaal. Het apart in rekening brengen van gebruikt gereedschap, het nogmaals -onder andere noemer- in rekening brengen van kosten, en een schandalig hoge opslag voor een geplaatste cilinder, zijn buiten proporties en zullen bij een gerenormeerd bedrijf niet voorkomen (zoals inmiddels door mij gecheckt).
Hier wordt duidelijk misbruik gemaakt van de situatie, en dus is er sprake van oplichting.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slot24h.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slot24h.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door L Arens