Klacht: Zogenaamde schuld OV-reisproduct

Sjembeck op 14 januari 2012 over DUO-IBgroep in de categorie klachtmelden

Ik ben in oktober 2011 afgestudeerd. Kort daarna gelijk mijn OV stopgezet, omdat ik al bang was dat er problemen zouden ontstaan. Dus dan maar te vroeg opzeggen. Kreeg vervolgens een brief dat ik binnen 5 dagen de stop moest activeren bij een postkantoor. Gedaan, kreeg een melding, gebeld naar DUO om te controleren of het echt stop was gezet er er werd gereageerd met “ja, en anders hoort u het vanzelf”. Enkele weken later kreeg ik een boete van 68.00 binnen. Ik stond perplex. Gebeld en kreeg te horen dat het niet op tijd stop was gezet, maar dat ik nog niet uitgeschreven was bij mijn opleiding (in november gebeld, ben 31 dec 2011 uitgeschreven bij mijn opleiding) en er dus nog steeds gewoon recht op heb. Alleen omdat ik het zelf (omdat ik het probleemloos wou laten verlopen) eerder had stopgezet, snij ik mezelf in de vingers. De man aan de telefoon verzocht mij een brief te schrijven waarin stond dat ik mijn uitschrijfdatum van DUO van oktober naar november wil verplaatsen (dan heb ik er dus nog recht op). Brief gestuurd met het verzoek om een schriftelijke bevestiging. Niets gekregen. Enkele weken later weer een brief dat mijn boete niet op tijd betaald is en als ik het niet voor 25 jan overmaak een deurwaarder langs komt (VOOR 68 EURO EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID!). Weer gebeld. Reactie “Ja, je hebt jezelf te vroeg uitgeschreven.” Dus ik word gestraft voor het op tijd regelen van dingen?! Uitgelegd wat er al allemaal aan vooraf ging, verzocht mevrouw me weer een brief te sturen én “dan gaat er 4 tot 6 weken overeen.”. Gezegd dat ik dit al gedaan heb en er nog niets gebeurd is, maar ze bleef aandringen dat ik het weer deed. Gevraagd of het per mail kan (is sneller en net zo rechtsgeldig?!), maar “zo is de procedure niet”. De oplossing was….de 68 euro betalen en dan de brief sturen, dus over 4 a 6 weken een kans dat ik het geld MISSCHIEN terug krijg. BELACHELIJK!

Kwijtschelding zogenaamde OV-reisproduct schuld en terugstorting binnen een week van de overgemaakte 68,00.

Alle klachten die gemeld zijn door