Klacht: DUO beschouwt 6 maandelijkse betalingen als “eenmalige aflossing”

op 20 februari 2018 over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in de categorie Overheid

De maandelijkse DUO studieschuld aflossing voor mijn zoon bedraagt €138,82 per maand voor 2018. Hij woont in het buitenland.
Ik, zijn moeder, betaalde deze bedragen vaak, maar niet altijd op tijd. Mijn zoon ontving dan (direct van DUO) bericht over een “achterstand”.
Begin 2018 heb ik besloten om het genoemde maandelijkse bedrag, 6 maanden vooruit, aan DUO te voldoen.
Deze 6 betalingen – gespecificeerd per maand, referentie, naam etc. –
zijn op 8 januari 2018 aan DUO overgemaakt………wat schetst onze verbazing?
…DUO ziet deze betalingen als een eenmalige aflossing!
Mijn telefonisch contact met Marcel Sanders van DUO “eerste lijn innen” hield in dat (alleen) mijn zoon kon bellen met “tweede lijn terugbetalen”.
Aan mijn zoon werd (wederom) medegedeeld dat het DUO “systeem” deze 6 betalingen als aflossing beschouwd.

DUO stelt zich star op. Hun systeem interpreteert "vooruit" betalingen als een eenmalige aflossing.
Dit is zeker niet het geval, aangezien er 6 aparte, gespecificeerde overboekingen, zijn gedaan (jan 2018, feb 2018, maart 2018 etc.)
Terugstorting van deze bedragen is gewenst, zodat wij "keurig" per maand weer kunnen aflossen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DUO klacht