Klacht: Schend mensen en grondrecht plus belediging

Karel. M op 24 januari 2022 over Dorcas in de categorie Branche-organisaties

Vandaag DORCAS bezocht. Liep naar binnen, dame vraagt om mondkap. Benoemd dat ik onder uitzondering val en daarvoor benodigde documenten bij mij heb t.b.v. controle.
Na 20 min winkelen aan iemand van TD vraag gesteld aangaande informatie antiek schilderij. Jongeman vroeg mij daarna naar mondkap. Wederom zelfde benoemd.
Jongeman ging even hulp halen voor info over schilderij. Wordt door dame bij de kassa bij zich geroepen. Ik citeer luidsprekende kassa dame; “ wil ze geen mondkap op?” “Nee, zei jongeman. “Zo ziet ze er ook uit dat zij hem niet op wil.” Ze is uitzondering, hoorde ik jongeman nog zeggen.

Ben naar dame toegelopen en haar à. benoemd dat ik nièt gediend ben van haar beledigende uitspraken, b. voor de 3de keer benoemend uitzondering etc etc. En wéér verder winkelen.

Sta bij de boeken, stel vraag aan mijnheer over Jip Janneke boek uit 1963 normaal gesprek over boekdrukken. Staat er ineens andere dame intimiderend naast ons. Mij verwijten makend?? Voor de 4de keer beleefd doch ferm inmiddels benoemd uitzondering etc etc.

Dit keer intimiderende medewerker gewezen op de wet mijn rechten. Had mevrouw geen boodschap aan? Ik mocht bij gratie Gods bljiven, als ik maar afstand houd. Haar ontzet aan gekeken medegedeeld dat ik juist afstand hou!

Dame ging weg en tegen mijnheer even mijn ongenoegen geuit, wederom benoemd dat ik àlle documenten bij mij draag. Hij zei; “laat zien,” dwingend. Hem gecorrigeerd, dit kunt u vragen mijn documenten pakkende en deels uitgevouwen getoond. Tot mijn verbazing hoefde het niet meer van hem?
Hij vroeg; “ nou, dat heeft u vast vaker.”

Née. U en uw winkel zijn de enige die mij zo bejegenen en in strijd met de wet handelen. Had het boekje nog in mijn hand, wilde deze graag kopen om de allerarmsten te steunen. Heb daar aardig wat geld uitgegeven. Tot vandaag.
Heb het boekje netjes terug gelegd en ze een goed faillissement toegewenst.

Werkelijk, nog nooit zoiets meegemaakt. Diep geraakt en gekrenkt door DORCAS Hoorn. Dermate ontzet dat ik er nog niet uit ben hoe ik dit verder op ga pakken naast mijn beklag doen bij Klacht.nl.

Terplaatse reeds. mijn beklag geuit, verbaal sterk doch beleefd. Verlaag mij nl. niet naar een zogenoemd Tokkie niveau. Ik zou niet durven als ondernemer!

Met openlijk excuses. Als vergoeding voor aangedane schade wil ik genoegen nemen met het Jip en Janneke boekje, a € 2,50 Goedkoper en wel zo fair dunkt mij.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dorcas nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Karel. M