Klacht: Doorzakken bank

op 03 mei 2017 over Montel in de categorie Lederwaren

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In november 2015 hebben wij een 2-zitsbankje gekocht bij Montel. Toonzaalmodel was in leer en wat stug. Wij wilden dat ook bij onze stoffen bank en er werd verteld dat deze ook wat stevig was. Eind december 2015 geleverd maar nu zakt hij door. Kortom heel gedoe met kussens om nog lekker te zitten. Draaien, omwisselen etc maakt niet uit. Gebeld met Montel en of we foto’s kon sturen. Gedaan en reactie was, dit is normaal, u kunt nieuwe vulling voor de kussens bestellen. De kosten zijn voor u en waarschuwen dat dit met volgende vulling weer gaat gebeuren.

Aangegeven dat we hier niet mee eens waren, hoe kan je doorzakken dmv een foto beoordelen. Reactie, wederom in ons team bekeken en we blijven bij voorgaande oplossing. Mail gestuurd dat ik het er nog steeds niet mee eens was en niets meer van Montel vernomen.

Gewenste Oplossing:

Als er iemand komt kijken en ervaren dat de bank echt doorzakt! En dan samen naar een oplossing kijken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Montel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Montel

Heeft op 04 mei 2017 om 11:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste J.A. Bakker,

Vervelend om te horen dat u een klacht heeft. Ik heb het intern besproken en hoop wat verheldering te kunnen geven. Het is niet dat wij geen service monteur willen sturen, enkel valt dit buiten de garantie en er komen dan kosten bij. Dit zal €75,- zijn. U heeft de bank eind 2014 geleverd gekregen, dus dit valt ruim buiten de garantie. Wat wij voor u kunnen doen is een offerte aanvragen voor een nieuwe vulling van de kussens. Ik hoor graag wat uw voorkeur heeft.

Met vriendelijke groet,
Julia - Webcare Montèl

Heeft op 04 mei 2017 om 13:30 geantwoord

In de garantie van Montel staat dat in het 2e/3e jaar voorrijkosten 1/3 voor de rekening komen van Montel. De bijdrage voor voorrijkosten bedragen nu hetzelfde als na 5 jaar wat volgens mij niet correct is.
Daarnaast is het vervangen van de zitkussens is niet het probleem. Begrijp zelf dat dat de enige oplossing is. Maar ik wil gewoon dat er erkend wordt dat een zitbank, die niet intensief wordt gebruikt, geen kleine kinderen, geen huisdieren maar in een huis staat waar beide bewoners overdag werken etc niet na 2 jaar kan en mag doorzakken! En vervolgens er gesteld wordt dat na de vervanging ditzelfde probleem wederom kan plaatsvinden. Ik heb geen bank gekocht van 1000 euro om deze iedere twee jaar deze te vervangen. Ik ga speciaal naar een meubelzaak die aangesloten is bij erkende garantiebedrijven en een gevestigde naam heeft en verwacht dan een service die zowel bij naam als product aansluit. Dat kan ik van bovenstaande oplossing niet zeggen.

Bericht van Montel

6 maanden geleden - Beste J.A. Bakker, Ik zie dat er inmiddels een oplossing aangeboden is en dat u hiermee akkoord bent gegaan. Ik kan me voorstellen dat het een vervelende situatie is en hoop dat met de aangeboden oplossing het probleem verholpen is. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Julia - Webcare Montèl

Alle klachten die gemeld zijn door J.A. Bakker