Klacht: doorlopen parkeeractie, terwijl ik afgemeld had

op 19 oktober 2016 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Al een tijd gebruik ik Parkmobile, vanaf september 2016 heb twee grote rekening van hen ontvangen die onterecht waren. Met regelmaat ging voor een kleine uur op zaterdag in Utrecht parkeren. De kosten waren nooit boven de ongeveer 3 euro. tot in september dat ik een rekening van 20 euro ontving. Na contact met Park mobile gaven ze aan dat de kosten terecht waren en hoorden bij de parkeeractie die zou hebben gemeld. Ik heb dit bedrag betaald, ik twijfelde wel enorm maar wilde geen aanmaning ontvangen. In een middag ben ik samen met kennis even snel een bestelling bij een winkel waar ik tegenover stond geparkeerd gaan ophalen, dit heeft ongeveer 20 minuten geduurd en ik heb mijn parkeer actie stopgezet. Die zelfde avond kwam ik achter dat de parkeeractie nog doorliep ik heb dit gelijk weer gemeld aan Parkmobile. De kosten waren dit keer ruime 30 euro. In mijn melding heb ik argumenten aangehaald dat ik daar echt niet geparkeerd stond en dit keer waren er getuigen bij. Ik heb hen netjes gevraagd om de kosten alleen voor geparkeerde deel in rekening te brenge, maar parkmobile geeft aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen en dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het door laten lopen van de parkeeractie. Ik weet zeker dat ik het gestopt had en in appstore zijn er allerlei klachten van andere gebruiken. De klachten gaan ook over onterecht doorlopen van de parkeeractie en slechte behandeling door klantenservice van Parkmobile. De app is gewoon niet altijd betrouwbaar er zijn problemen en helaas neemt Parkmobile haar verantwoordelijkheid niet voor goed werkende app. i.p.v. hiervan schuilen ze zich achter de voorwaarden. Pas op met gebruiken van dit soort app’s en zorg ervoor als je het gebruikt dat je altijd de sms-functie voor bevestiging van beeindiging van je parkeeractie aanzet, vertrouw niet op de parkeerhistorie van de app. dit is absoluut niet betrouwbaar.

Dat Parkmobile erkend dat het niet 100% betrouwbaar is en risico's heeft.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

Bericht van ParkMobile

1 maand geleden - Beste heer Jazayeri, Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend te vernemen dat uw parkeeractie onbedoeld langer is doorgelopen. Wij zien dat u al meerdere malen contact heeft gehad met onze Helpdesk en van verschillende collega's antwoord heeft ontvangen. Helaas kan ik u ook geen antwoord geven wat u wellicht wenst te horen. Het is heel vervelend dat uw parkeeractie langer heeft doorgelopen, echter bent u zelf verantwoordelijk voor het aan- en afmelden van een parkeeractie. Omdat de app afhankelijk is van een stabiel netwerk, kan het zijn dat dit niet altijd direct naar behoren werkt. Helaas hebben wij het netwerk op uw toestel niet in de hand en is het daarom uw eigen risico om te vertrouwen op uw provider en het functioneren van uw netwerk. Wanneer het niet lukt om een parkeeractie via de app af te melden, dan bieden wij verschillende andere manieren om een parkeeractie af te kunnen melden. Dit kan bijvoorbeeld middels het telefonisch inbellen naar ons spraaksysteem (020-799 0000), het sms’en van een ‘Q’ naar 4111 of het raadplegen van onze Helpdesk (0900 666 5 666). Wanneer de parkeeractie op een andere manier afgemeld wordt, zullen de parkeerkosten niet hoger op lopen dan de bedoeling is. Wij begrijpen dat u alleen de tijd wenst te betalen dat u daadwerkelijk geparkeerd stond, echter zijn er hogere kosten geregistreerd. De gemeente heeft hier ook zicht op en verwachten dit bedrag te ontvangen. Wij zijn daarom verplicht om de geregistreerde kosten af te dragen aan de gemeente, daar dit belastinggeld betreft. Wij hebben hierdoor dan ook niet de mogelijkheid om wijzigingen toe te passen of een parkeeractie terug te draaien. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Whitney van der Koelen Customer Support

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht klacht Parkmobile klacht

1 maand geleden - het is zeer spijtig dat u niet wilt erkennen dat u de gebruikers beter over dit soort risico's hoort te informeren en als u dit niet handig vind stel ik voor om de automatische SMS bevestiging altijd aan te laten staan tenzij de gebruiker dit uitzet. want op de alerts van uw app kunnen we niet vertrouwen. Ik zou het klantvriendelijk gevonden hebben als u het registratie proces ging optimaliseren om dit soort fouten te voorkomen. Ik ben niet de enige benadeelde, in de app-store en op internet zijn er allerlei klachten na de update in sep. te vinden. U heeft inderdaad het netwerk van de telefoon niet in handen, maar wel de updates voor de app die u doorvoert. als een update de basis functionaliteit onderuit haalt, lijkt mij dit een fout buiten de gebruiker om. Tot slot het blijft wel raar dat de oorzaak volgens u gelijk aan het netwerk to bedeeld wordt, ik heb geen enkel probleem gemerkt met het netwerk verbinding toen en er zijn over het netwerk van T-mobile over die dag geen enkel incident geweest, volgens T-mobile en ik heb geen enkel klacht over netwerk van T-mobile kunnen vinden op het internet, over die dag. Ik denk dat het echt een disfunctionaliteit in de uw app is i.r.t. tot de update.

Alle klachten die gemeld zijn door klacht Parkmobile klacht