Klacht: Doorbetaling Zorginstituut Ned

op 19 februari 2018 over Sociale dienst in de categorie Overheid

Vanaf december 2017 krijg ik brieven van de CAK en gemeente dat er beslag gelegd is op mijn bijstandsuitkering. Elke keer als ik zo een brief krijg ga ik bellen, dit betreft wanbetaling zorgpremie, echter heb ik met mijn zorgverzekeraar regelingen lopen. Dus ik ben niet aangemeld door zorgverzekeraar bij het CAK. Dus de gemeente Zwolle moet helemaal niet doorbetalen naar Zorginstituut Nederland. Afgelopen januari hebben ze dit wel gedaan. Telefoontjes helpen niet! Wederom heb ik CAK gebeld en gezegd dat de gemeente een bedrag van €136,67 door hebben betaald naar jullie. Maar meneer u bent afgemeld sinds april vorig jaar zegt CAK tegen mij. Het wel bekende kastje naar muurtje drama. Oke, vervolgens neem ik contact op met gemeente Zwolle en het hele situatie voor de zoveelste keer uitgelegd, wanneer krijg ik mijn geld terug? Zodra wij het binnen hebben meneer dan maken we het bedrag op uw rekening nummer over. Duurt meestal 2 dagen na ontvangst, 2 dagen zijn voorbij. Ik neem contact op met CAK. Hier kom ik erachter dat de onterecht betaalde premie al weken is terugbetaald aan de gemeente door de CAK. Ik voel me zwaar genept door de gemeente Zwolle afdeling sociale zaken en werkgelegenheid. Een gemeente die zijn burgers te dienste moet staan faalt hier voor de zoveelste keer. Tot op heden hebben ze mij niet uitbetaald! En ze laten mij nog weken wachten. Is dit normaal? Is dit sociaal? Vraagt de gemeentelijke ambtenaar aan mij, wat wil je dat ik voor je doe. Nou waarom denk je dat ik bel, waar hebben wij het de hele tijd over gehad? Zijn we in een quiz spelletje beland? Wat dacht je dat u mijn onterechte doorbetaling naar het Zorginstituut Nederland, terug naar mijn bankrekening stort, die jullie al weken hebben ontvangen van het CAK!

Mijn onterecht ingehouden uitkering die door betaald is naar Zorginstituut Nederland door de gemeente Zwolle terug krijg, dit is een bedrag van €136,67. Het gaat om 12% van mijn uitkering, dit is behoorlijk veel. En zo laks gaat de gemeente Zwolle hier mee om.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sociale dienst

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sociale dienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Smoki