Klacht: Door laten gaan motorrijles bij weeralarm

op 01 december 2018 over Verkeersschool van Buuren in de categorie Rijscholen

Op 21 september vond een circuittraining plaats in Lelystad, georganiseerd door deze rijschool. Op deze dag werd door het KNMI een weeralarm afgegeven en was het gevaarlijk de weg op te gaan. Op vragen of de training door zou gaan (voorafgaand aan de training) is niet geantwoord en werd vervolgens toch het hele bedrag in rekening gebracht. Dat er kosten gemaakt worden prima, maar het volledige bedrag in rekening brengen vind ik onredelijk. Bij het zoeken van contact wordt alleen op betalingsverplichting gewezen. Omdat er gedreigd werd met incasso bureaus heb ik alles betaald.

Ik ben tevreden wanneer er een compensatie wordt aangeboden. Het is niet reëel bij dergelijke weersomstandigheden, de klant contact zoekt, het volledige bedrag te rekenen. Weer is altijd een risico, en ik vind het als klant niet meer dan redelijk ook deels dat risico te moeten dragen. Het betalen van de helft van het totaalbedrag (wat naar alle waarschijnlijkheid kostendekkend is) zou ik reëel vinden.

(Men kan zich uberhaupt afvragen of het geoorloofd is een dergelijke training onder deze omstandigheden door te laten gaan, maar dat terzijde)

Alle klachten die gemeld zijn door flingeman