Klacht: door lang wachten reis moeten omboeken en extra kosten maken

op 05 september 2018 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Geachte,

Via deze weg wil ik een officiële klacht indienen voor de, in onze ogen, onnodige onkosten die wij moesten maken om onze reis te vervolgen.
Wij hadden een vlucht geboekt op maandag 16 juli van Amsterdam naar Bergen (KL1185) en vervolgens van Bergen naar Kristiansund (KL2773). Deze zou vertrekken om 8.35 uur. Wij hadden reeds digitaal ingecheckt. Om 7.15uur stonden wij in de rij met onze bagage om de aan boord te gaan. Na ongeveer 40 minuten waren wij eindelijk aan de beurt. Maar toen bleek dat wij 5 minuten te laat waren en wij onze bagage niet meer konden inchecken. Wilden wij onze voorgenomen reisvakantie in Noorwegen toch vervolgen moesten wij de vlucht omboeken  (Amsterdam naar Trondheim kosten 194 euro pp.) en bijna een halve dag wachten. Dit hebben wij dus noodgedwongen gedaan.
Dit heeft ons dus 388 euro extra gekost en het is ons inziens dat dit buiten onze schuld om is gebeurd. En dat dit alleen te wijten is aan de (veel) te trage afhandeling bij de balie op Schiphol. Wij beseffen dat het momenteel een drukke periode is op Schiphol (maar dat weet men op Schiphol ook en dient men, in mijn ogen hierop te anticiperen), maar wij vinden het absoluut niet kunnen dat wij als passagier de dupe moeten zijn en op extra kosten worden gejaagd doordat de afhandeling aan de balie gewoonweg te traag is in deze drukke periode.Dus bij dezen willen wij onze extra gemaakte kosten graag terug krijgen omdat wij deze hebben moeten  maken buiten onze schuld.

Met vriendelijke groet
Jeremy Seelen en Katharina Araujo

terugbetaling onnodig gemaakte onkosten

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeremy Seelen