Klacht: Discrimineren?

op 21 september 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Laatst was ik als student bij de Jumbo in Holtenbroek, Zwolle.
Eenmaal aangekomen stond er meteen een medewerkster bij de ingang die ons toe blafte dat wij naar de ”andere ingang” moesten gaan.
Daar stond een rij met andere studenten, en na lang wachten zagen we dat we onze tassen in een kast moesten stoppen.
Deze kast zat helemaal vol en er werden ook hardhandig tassen in gedrukt.

Nadat we onze persoonlijke spullen uit onze tassen hadden gehaald en onze tassen achter de kast hadden verstopt liepen we de winkel in.
Wederom een medewerkster die zei dat wij allemaal een mandje moesten wij hebben.
1 mandje per persoon is verplicht.
Op dit mandje staat overigens ”studenten bak” en hij heeft een andere kleur dan de normale mandjes.

Toen ik met mijn lege mandje bij de kassa aankwam, en naast mijn studiegenoot stond vroeg zij wat er gebeurt als haar dure laptop wordt gestolen tijdens het winkelen.
De kassa medewerkster antwoordde vrij chagrijnig dat er kluisjes op school zijn en dat je daar je waardevolle spullen maar in moet stoppen.
We vertelden dat er niet voor iedereen een kluisje op school is en dat Jumbo daar ook helemaal niets mee heeft te maken toen de vrouw haar stem verhief en zei dat we dan maar ”lekker ergens anders moeten gaan winkelen”

Wij komen hier nooit meer terug, en gaan lekker naar de Lidl ernaast waar ze wel respect hebben voor de medemens.

Ze moeten zorgen dat er of kluisjes en bewaking voor de tassen in de Jumbo zelf zijn als ze willen discrimineren, of ieder mens gelijk behandelen en meer normale mandjes kopen.
Daarbij misschien een bewaker in de winkel zelf.

De school heeft immers geen regeling getroffen met Jumbo, en als zij willen dat mensen daar hun spullen achter laten, ze daar ook voor betalen, mochten de spullen gestolen worden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bodyl van Dorland