Klacht: Te vaak en te lang reclame

op 06 maart 2017 over Discovery Channel in de categorie Omroepen

Zit je lekker een programma te kijken wat interresant is, komt er een reclame blok.
Effe een broodje maken of een peukie doen, ik kom terug bij de tv en er is nogsteeds reclame.
Na de reclame verder kijken, en zo’n 15 minuten later weer een reclame blok van 10 minuten.
Volgens de nederlandse wet/regelgeving wat betreft reclame, mogen reclame blokken niet langer dan 12 minuten zijn EN de reclame mag niet meer als 15% van de programering zijn.
De reden waarom dit niet gebeurt in Nederland, is omdat het meerendeel van de zenders niet nederlands zijn en dus hoeven ze zich er niet aan te houden.
Wat voor onzin is dit?? Waarom hebben me deze regels als het maar voor 5 van de 25 zenders telt?
Ik zeg mijn kabel abbonament op, want ik ga niet betalen voor 40% reclame.
Het is al erg genoeg dat er mensen zijn die dom en/of impulsief genoeg zijn om er in te trappen, en al helemaal die stomme tellsell troep en zelf benoemde paragnosten die geld verdienen met onzin verkopen aan al die arme mensen.
Als ik iets nodig heb, haal ik het.
Ik heb geen reclame nodig om me te vertellen wat IK nodig heb.

Ik ben pas tevreden als de regelgeving wat betreft reclame voor ELKE zender telt, 15% reclame is al erg genoeg, als mensen goed geld betalen voor kabel, zorg dan dat ze waar voor hun geld krijgen.
Laatst stond er nog in de krant dat steeds meer mensen kabel opzeggen.
TAKE THE HINT

Alle klachten die gemeld zijn door Bas v Veen