Klacht: dierenverzekering vergoedt medicijnen van online apotheek niet

op 06 juli 2016 over Hema verzekeringen in de categorie Verzekering

Recentelijk stuurde ik een declaratie in voor kosten gemaakt voor 1 van mijn huisdieren, hier werden kosten op gedeclareerd voor medicijnen besteld bij een online apotheek. Ik sloot een kopie van de recepten bij, op deze recepten wordt de dierenarts en het dier vermeld. In het tevens bijgevoegde patientdossier werd de reden voor de behandeling duidelijk vermeld. Door de medicijnen bij een online apotheek te stellen zijn de kosten aanzienlijk lager waarmee de declaratie lager uitvalt (ik schat 30%). Ik kreeg bericht dat de kosten niet vergoed werden omdat de factuur niet aan de eisen zou voldoen (gegevens dierenarts, dier en behandeling moeten duidelijk vermeld zijn). Dit bevreemd mij uitermate, aangezien alle gegevens voorhanden waren. Mijns inziens probeert de verzekering onder zijn verplichtingen uit te komen door een zeer rigide beleid te voeren, terwijl ik juist probeer de kosten te beperken door een goedkope aanbieder te selecteren.

Het lijkt mij niet meer dan billijk dat de Hema dierenverzekering de kosten voor de aanschaf van het medicijn bij bij de online apotheek alsnog volledig vergoed.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hema verzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Died