Klacht: Ongezonden muizen verkocht, eigenaar komt niet tegemoet

op 24 oktober 2013 over Dierenshop Doerak in de categorie klachtmelden

Wij hebben bij Dierenshop Doerak (Brouwhorst 41, Helmond) 3 muizen gekocht, deze zijn daar gefokt en geboren; zo zei de medewerker. 10 weken na aankoop, 15 oktober 2013, troffen wij één muis dood in de kooi aan, opgegeten door de andere 2. Aangevallen, want we hebben de 2 levende er nog vanaf proberen te halen, maar deze waren vrolijk van de muis aan het eten. De dode muis, was niet ziek of zwak. Ze was de leukste van de drie, en was inmiddels behoorlijk tam. Het was dan ook een hele schok voor mij toen ik haar daar aantrof met een aangevreten nek en hoofd. Ik wou de andere twee muizen niet meer als huisdier, want wat ze de andere aan hadden gedaan kon ik niet mee leven. Ik ben dus de volgende dag (woensdag 16 oktober 2013) met mijn partner naar de dierenwinkel terug gegaan om mijn geld terug te vragen en de nog levende 2 muizen terug te geven. De eigenaar was niet aanwezig, dus wij hebben gevraagd of hij telefonisch bereikt kon worden. Mijn partner heeft hem toen aan de lijn gehad, en ons verhaal uitgelegd. Hij zei daarop dat hij de 10 weken te lang geleden vond, en er niks aan wou doen. (Zijn letterlijke woorden: ”Als het nou 2 weken geleden was oke..maar 10 vind ik te lang.”) We zijn toen met de 3 muizen (hadden de dode ook bij ter bewijs), weer naar huis gegaan en hebben de 2 muizen weer in de grote kooi (deze is 1 meter hoog) gezet. Thuis hebben wij op internet opgezocht wat wij konden doen aan dit voorval. Op internet hebben wij gevonden dat je met producten, dus ook met gekochte dieren, 6 maanden garantie hebt. Op internet was te vinden dat de eigenaar ze wel terug moest nemen, nieuwe muizen voor ons moet regelen of ons geld terug geven. Ik wil natuurlijk geen nieuwe muizen, omdat deze muizen overduidelijk niet gezond waren. Kannibalisme komt bij muizen niet voor, wanneer de muizen gezond zijn en uit hetzelfde nest komen (het waren bovendien 3 zussen).
Als hij geen oplossing zou zoeken konden we een rechtzaak beginnen, maar voor een bedrag van €9,- gaan wij geen rechtzaak beginnen. Mijn partner is met deze informatie naar de dierenwinkel toe gegaan, waar de eigenaar meerdere malen niet aanwezig was. Toen hij hem eindelijk getroffen had op vrijdag 18 oktober 2013, heeft hij deze informatie overhandigd aan de eigenaar. De eigenaar vertelde hem dat hij de informatie thuis door zou lezen (zondag) en dat hij ons terug zou bellen op maandag avond 21 oktober 2013. Mijn partner heeft zijn naam en telefoonnummer achtergelaten. De eigenaar heeft maandag niet gebeld. Dinsdag ook niet. Dinsdag heeft mijn partner opnieuw zijn telefoonnummer en naam achtergelaten bij de dierenwinkel, gezien de eigenaar weer niet aanwezig was. Ook die dag is er niet gebeld. Woensdag zijn wij samen naar de winkel geweest, waar we de eigenaar wéér niet aantroffen. De medewerker vertelde ons dat hij die middag zou bellen, maar ook die dag hebben wij geen telefoon gehad van de eigenaar. Het is vandaag donderdag 24 oktober 2013, en tot op heden heeft meneer de eigenaar niet gebeld of iets laten weten. Dit duurt ons te lang, na alle pogingen die wij hebben ondernomen krijgen wij zo het idee dat meneer de eigenaar ons ontloopt, en niks aan onze klacht wil doen. Terwijl het in de wet staat, dat hij verplicht is iets te doen. Bovendien is dit niet de eerste klacht die wij verzenden over de dierenwinkel. Wij zijn zeer teleurgesteld. Vanmiddag na 17:00 gaan wij voor de laatste keer langs om hoogte te nemen van de situatie, en contact te zoeken met de eigenaar. Het is inmiddels al weer 8 dagen geleden dat wij voor het eerst in de dierenwinkel onze klacht bekend hebben gemaakt.

Wij zouden ons geld (a €9,-) terug willen, en de 2 levende muizen daar achterlaten.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dierenshop Doerak

Alle klachten die gemeld zijn door Selien