Klacht: Hond overleden na verkeerde diagnose door Dierenarts en Patholoog

op 12 augustus 2013 over Dierenarts Abe Nijhuis in de categorie klachtmelden

19-11-2012
zijn wij met onze flatcoated naar de dierenarts geweest, omdat hij altijd aan het rommelen was met zijn oren. wij vonden dat eerste instantie niet vreemd, want het was een echte waterhond. zijn oor begon een beetje te stinken en hij ging wat krabben. Bij de dierenarts kregen wij een antibioticazalf en een cleaner om het oor mee schoon te maken. wij hebben ook aangegeven dat er een raar bobbeltje in zijn oor zat, maar volgens hun was dat gewoon de ontsteking. (45 euro)

2-01-2013
zijn wij terug gegaan want het ging niet over. Weer weggestuurd met een nieuwe zalf en een cleaner. (45 euro)

22-01-2013
Wij kregen uiteindelijk niet meer de zalf in het oor, want het hele oor zat dicht. Ze kwamen met de diagnose (poliep) wat wij al heel lang hadden gezien dat er wat in zijn oor zat, maar waar hun niet op in gingen. (45 euro)

24-01-2013
onze hond word geopereerd aan zijn oor. De poliep werd weg geschraapt en het weefsel word opgestuurd. Het was niet gelukt om alles te verwijderen, maar dat was niet zo een heel groot probleem volgens hun. (160 euro)

25-01-2013 de hond zou alleen een injectie krijgen wanneer hij last had en veel aan het schudden was, maar we kwamen binnen en hij kreeg meteen een pijnstilling. Zonder te vragen hoe het ging.

29-01-2013
Uitlag patholoog: goedaardig, maar een mitose index 4-5 hpf, dat betekend dat het een zeer snel groeiend gezwel is. bij de uitleg van de uitslag is ons het volgende verteld. Het stukje weefel was gelukkig goedaardig. VERDER NIKS.(dus niet dat de kans groot zou zijn dat het zou terug komen.

15-03-2013 was het gezwel weer helemaal terug, dus besloten wij om een andere dierenarts op te zoeken. deze dierenarts schrok enorm en wisten niet wat zij met deze situatie aan moesten.

18-03-2013 hebben wij een afspraak gemaakt bij sterkliniek Leeuwarden, omdat daar mensen werken die erg gespecialiseerd zijn met dit soort gevallen.
Deze dierenarts heeft in overleg met ons geen biopt meer afgenomen omdat dat een maand geleden al was gedaan. De dierenarts van de sterkliniek besloten om onze hond de 21-03-2013 te gaan opereren en daarbij de gehele verticale gehoorgang te verwijderen. Het zou een zware operatie worden, maar onze hond was pas 4, dus alles voor ons beessie.
(860 euro)

28-03-2013
kregen wij telefoon van de sterkliniek Leeuwarden dat het stuk weefsel wat hij na de operatie had opgestuurd toch een zeer kwaadaardige tumor te zijn. wij moesten onze hond elke 6 weken laten zien en goed in de gaten houden.

14-06-2013
begon onze hond wat slechter te eten, te hoesten en veel slapen. Er gingen meteen alarmbellen rinkelen.

19-06-2013
Toch maar weer een bezoekje aan de dierenarts. er zijn röntgenfoto,s gemaakt en hij is onderzocht. diagnose: hij zat helemaal onder de tumoren. longen, darmen en maag. Onze lieverd heeft dus veels te lang pijn gehad en 2 keer voor niks geopereerd, want tegen deze tumor was niet te vechten.

20-06-2013 hebben we ons vriendje moeten laten inslapen op een leeftijd van 4 jaar en 4 maanden.

Als klap op de vuurpijl kregen wij een rekening van Abe Nijhuis van 66 euro. Dit was de rekening van de patholoog die de verkeerde diagnose had gegeven. wij hebben een brief gestuurd dat wij geen rekening gaan betalen voor iets wat niet goed uitgevoerd is. Wij kregen daarna nog een herinnering, maar uiteindelijk niet betaald.

wij hebben nog 2 brieven gestuurd om uitleg te vragen hoe het allemaal zover heeft kunnen komen, maar nog steeds geen antwoord gehad van de desbetreffende dierenarts. Abe Nijhuis was er niet bijgeweest, dus kon geen antwoord geven. We hebben een verzoek gedaan of zijn vrouwelijke collega Elske Rook ons hierover wilde terug bellen, maar tot op heden nog niks gehoord.

Wij waren eerste instantie al tevreden geweest met alleen een SORRY dat het zo is gelopen, maar ipv daarvan hoorde we niks! Ook zouden wij graag een schade vergoeding willen. Aan het einde van de rit zijn wij dikke 2500 euro kwijt aan dierenarts kosten. Deze kosten vallen in het niks als wij nog minimaal 6 a 7 jaar van onze lieve hond hadden kunnen genieten, maar nu zijn wij en de kosten kwijt en ons lieve vriendje.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dierenarts Abe Nijhuis

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dierenarts Abe Nijhuis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Georgette Verwoerd