Klacht: Diefstal door Unibet

op 07 juli 2016 over Unibet in de categorie Casino/entertainment

Een dag geleden heb ik een account aangemaakt bij Unibet. Om de resterende EK-wedstrijden wat spannender te maken, heb ik een relatief klein bedrag op mijn account gestort. So far so good maar zodra ik wilde bekijken waarop ik kon inzetten, kreeg ik niets meer te zien behalve dat er een fout was en ik het later nogmaals moest proberen.
Toen ik hierover verhaal haalde bij de chat van de klantenservice, kreeg ik te horen dat mijn account geblokkeerd is en ik eerst door een ‘documentencontrole’ dien te gaan.
Inhoudende dat ik een kopie van mijn legitimatiebewijs dien op te sturen. Aangezien ik daar totaal niet van gediend ben en dit sterk wordt afgeraden door de overheid, heb ik dat aangegeven en verteld dat ik niets meer met Unibet te maken wil hebben en enkel mijn geld teruggestort wil op het rekeningnummer waarvan het geld afkomstig was.
Het enige wat ik heb gehoord van de medewerker (genaamd Pearle) was dat ik verplicht was om een kopie van mijn legitimatiebewijs te delen en ik anders het geld niet terug zou krijgen. Ook mijn telefonische contact hierover was tevergeefs want ‘u bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en daarin staat dat u om documentatie kan worden gevraagd en u dat dan dient te verstrekken’.
Met andere woorden: indien ik deze meest persoonlijke en voor oplichting gevoelige documenten niet overhandig, kan ik naar mijn geld fluiten. Ik word dus gechanteerd en mijn geld is afgepakt zonder dat ik er iets mee kan. De klantenservice kan mij ook niets anders vertellen dan onvriendelijk te wijzen op de algemene voorwaarden.

Ik ben bereid om alle nodige stappen te ondernemen om iets aan deze onredelijke lugubere praktijken te doen en te voorkomen dat meer mensen daar de dupe van worden.

Bij deze wil ik dan ook iedereen waarschuwen die met Unibet in zee wilt gaan. Wees erop bedacht dat zij de meest privacygevoelige documentatie van je gaan eisen en jouw account (en het geld dat je erop hebt gezet) als chantagemiddel gaan gebruiken. De documentatiecontrole is immers iets waar iedereen een keer doorheen moet, aldus klantenservicemedewerker Marcel. Zowel het klantonvriendelijke telefoongesprek als het chatgesprek heb ik als bewijsmiddel opgenomen en in beide gesprekken wordt dit duidelijk vermeld.

Ik zal in elk geval aangifte doen en ik verzoek ook iedereen die zoiets meemaakt om zich niet van zijn geld te laten bestelen, ook niet als het om kleinere bedragen gaat.
Eventueel andere gedupeerden kunnen altijd contact met mij opnemen met betrekking tot een massaclaim.
Tot slot zie ik vele klachten over dit malafide bedrijf op het internet en daaruit blijkt dat het geld zelfs na de ‘controle’ niet wordt teruggegeven; dus mensen die het overwegen, doe het niet! Het geld wordt gewoon gestolen!!

Het geld spoedig weer op de rekening wordt gestort waarvan het afkomstig is.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Unibet

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Unibet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rouz4444