Klacht: Pakket open

Stefanie1990 op 26 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw , Wat vervelend dat uw zending geopend bij u is afgeleverd. Op het moment dat zoiets gebeurd is het belangrijk dat u dit direct meldt bij de verzender van het pakket. Daarbij is het altijd goed om foto’s...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 26 mei 2015

Een klant heeft een klacht ingediend over een pakket dat open en met plakband dichtgeplakt was afgeleverd. Er ontbrak een pak billendoekjes, wat de klant als diefstal beschouwt. Op het pakket stond met pen geschreven "open", en de klant heeft een foto van de situatie bijgevoegd.

Mijn Klacht:

Mijn pakket was open en deze is met plakband dicht geplakt. En er is een pak met billendoekjes uit. Dit kunnen we dus beschouwen als diefstal. Op het pakket is met pen geschreven “open”. Ik kon maar 1 foto erbij uploaden. Op deze foto is te zien hoe het pakket afgeleverd was

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag een tegemoet koming zien of een andere dergelijke oplossing

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 mei 2015 om 14:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw ,

Wat vervelend dat uw zending geopend bij u is afgeleverd. Op het moment dat zoiets gebeurd is het belangrijk dat u dit direct meldt bij de verzender van het pakket. Daarbij is het altijd goed om foto’s mee te sturen van de staat waarin u het pakket heeft ontvangen.

De verzender van het pakket zal dit dan verder oppakken met DHL, zodat er een onderzoek kan worden ingesteld. U kunt in de tussentijd uw schade verhalen op de verzender, de verzender claimt dit vervolgens bij DHL.

In ieder geval mijn excuses voor het ongemak dat u hiervan heeft, ik begrijp dat zo’n situatie erg vervelend is.

Met vriendelijke groet,

Desiree
Webcare Advisor

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM