Klacht: Over de schutting gegooid

sijpha op 23 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn kruislaser waterpas is tegen alle afspraken in over de schutting gegooid, waardoor deze kapot is.
DHL vind dat ik contact moet opnemen met de verkoper die dan vervolgens maar met hun contact moet opnemen.
Aangezien dit overduidelijk een nalatigheid is van de bezorger van DHL lijkt het mij niets meer dan logisch dat ook Dhl het moet vergoeden.

Vergoeding van de schade ter hoogte van 79 euro

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Pakketjes mogen nooit onbeheerd achtergelaten worden en ook niet over de schutting gegooid worden, wat ontzettend vervelend dat dit is gebeurd. Om de klacht in behandeling te kunnen nemen, ontvang ik graag een zendingsnummer, dat te vinden is op het pakketlabel onder de barcode. Meestal beginnend met 3S, JVGL of JJD. Voor de schade aan de inhoud van het pakket zou ik u inderdaad willen adviseren om contact op te nemen met de verzender van uw pakket. De verzender kan hiervoor contact met ons op nemen. Mijn excuses voor het ongemak. Alvast dank voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Timon DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht sijpha

8 maanden geleden - Het nummer is 3SLDL5002930906 Ik ga zeker geen contact opnemen met de verzender Dit is door nalatigheid van de bezorger gedaan en de verzender treft hier geen schuld. Overigens is dit al de derde keer dat dit gebeurd, een keer over de schutting, een keer over de schutting in de stromende regen door katten vernield en een keer onbeheerd voor de deur neergezet. Als dit jullie service is, dan zal ik mijn best doen volgende keer een andere bezorgdienst te kiezen. Ik ga er dan ook van uit dat de vergoeding door jullie wordt gedasn

DHL

Heeft op 23 juni 2023 om 10:25 geantwoord

Goedemorgen Sijpha,

Wat vervelend dat dit is voorgevallen, dit is natuurlijk onze fout. Helaas werkt het wel zo dat de afzender van het pakket een schade claim kan indienen omdat zij onze klant zijn en u bent klant van de afzender. Ik raad u dus toch aan contact met de afzender op te nemen zodat we het op deze manier voor u kunnen regelen. Excuses!

Lisa
E-care Customer Service

Alle klachten die gemeld zijn door sijpha