Klacht: Niet bezorgde pakket

Abdul78 op 28 april 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 28 april 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Abdul, Wat naar dat u dit belangrijke pakket op de 24e net gemist had. Helaas was dit pakket door de verzender via onze zakelijke netwerk verstuurd. Bij dat netwerk leveren we niet standaard op zaterdag, en de verzender had...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 28 april 2015

Een klant van DHL meldde dat een belangrijk pakket, dat op 24 april bezorgd zou worden, niet is aangekomen omdat men niet thuis was. Op 25 april zou de bezorging opnieuw plaatsvinden, maar de bezorger is niet verschenen. De klant vreest dat het pakketje niet op tijd, voor 26 april, zal arriveren.

Mijn Klacht:

Ik verwacht een hele belangrijke pakketje 24 april. Maar niet bezorgd, we waren even niet thuis. Nu zou het pakketje bezorgd worden op 25 april is de beZorger helemaal Nie geweest. Nu hebben we het pakketje 26 april nodig. Ik denk dat het helaas niet meer gaat lukken.

Gewenste Oplossing:

Als we nog voor 1200 zo dag 26 april het pakketje bezorgd zouden krijgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 april 2015 om 15:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Abdul,

Wat naar dat u dit belangrijke pakket op de 24e net gemist had. Helaas was dit pakket door de verzender via onze zakelijke netwerk verstuurd. Bij dat netwerk leveren we niet standaard op zaterdag, en de verzender had ook geen zaterdaglevering aangevraagd. We komen als u ons mist de volgende werkdag weer, maar nu zat er helaas ook nog het weekend en Koningsdag tussen. Ik zie dat u de zending uiteindelijk vannochtend heeft afgehaald. Ik ga ervan uit dat de klacht hiermee is afgehandeld.

Als ik u een tip mag geven; als het pakket via ons zakelijke netwerk gaat kunt u het op doordeweekse dagen altijd 's avonds afhalen op het sorteercentrum, als u het bijvoorbeeld echt voor het weekend nog nodig hebt. Dit kan dan tussen 18:00 en 19:00.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM