Klacht: DHL automatiseringssysteem maakt er een rommeltje van

Martijn Oostra op 10 april 2025 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL stuurt een zending die (per abuis) aan een Nederlandse postbus is gericht linea recta terug naar de afzender zonder de mogelijkheid om onderweg nog in te grijpen, ze verstrekken tot twee keer toe een verkeerd track en trace nummer van heel iemand anders, en houdt zich niet aan het gekozen Servicepont.

Gewenste Oplossing:

Dat ze een intern onderzoek starten hoe dit toch iedere keer mis kan gaan.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 april 2025 om 08:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Martijn Oostra

Heeft op 10 april 2025 om 11:37 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Goedemorgen Freek,

Waarom weigert DHL dan niet gewoon zendingen aan een Nederlandse postbus aan te nemen? Ze gaan namelijk wel gewoon de grens over. En worden pas op het allerlaatste moment geretourneerd. Dus niet direct zoals je schrijft. Dat is niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Sommige buitenlandse afzenders (verzonden via Bpost en Deutsche Post bijvoorbeeld) weten ook niet eens dat de zending in Nederland wordt overgedragen aan DHL in plaats van aan PostNL. Calvin Klein lukte het onlangs dus ook om binnen Nederland een zending aan te leveren die geadresseerd was aan een postbus. Dat zou pro actief ook niet mogelijk moeten zijn. Die ging ook pas op het allerlaatste moment in het bezorgproces retour. En niet direct. En fraude wordt voorkomen doordat je je moet identificeren bij ontvangst.

Je geeft geen antwoord hoe het kan dat ik tot twee keer toe door het systeem van DHL een track en trace nummer krijg voorgeschoteld van iemand anders. Dat is denk ik een probleem tussen DHL en mij als ontvanger. Verzender Calvin Klein verwijst dan weer naar DHL. (Van het kastje naar de muur.)

Jullie houden je niet aan het tijdens het bestelproces geselecteerde Servicepoint. Waarom bieden jullie deze dienstverlening aan wanneer je je er toch niet aan wilt houden? Het lijkt stug dat het geselecteerde Servicepoint vol zit, het is namelijk van DHL zelf. Het Servicepoint waar het nu naar toe gaat zit niet eens in de buurt daarvan.

Vriendelijke groet,
Martijn

Alle klachten die gemeld zijn door Martijn Oostra