Klacht: Bezorgtijd

14092020 op 23 juli 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 23 juli 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Excuses voor de late reactie. Mocht een zending meer dan 23.5 kg wegen, dan gaat uw zending met een ander netwerk binnen DHL. Het zakelijke netwerkt, vervoert zwaardere zendingen boven de 23.5 kg. Het zakelijke...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 23 juli 2024

Een klant uitte onvrede over de bezorgservice van DHL, waarbij de beloofde informatie over de bezorgtijd ontbrak. Ondanks de slogan "Volg je pakket op de voet," ontving de klant geen tijdvak op de bezorgdag, wat als klantonvriendelijk werd ervaren. Ook de klantenservice via chat bood geen oplossing, en de klant gaf aan gefrustreerd te zijn over herhaaldelijke problemen met de bezorging.

Mijn Klacht:

slogan dhl: Volg je pakket op de voet. Dit wordt wel ruim geïnterpreteerd. Bezorging tussen 9 en 5uur. Dan verwacht ik op de bezorg dag, informatie over de tijd. In ieder geval een tijdvak. Helemaal niks! Heel klant onvriendelijk. De chat gaf ook geen antwoord.
Hoe kan ik pakketten afhalen ergens op een afhaalpunt, ook al zijn ze groot en zwaar.
Dit is de zoveelste keer dat de bezorging van dhl erg vervelend verloopt. Ben er helemaal klaar mee!

Gewenste Oplossing:

COMMUNICATIE!!! Aanspreken van de chauffeurs. Andere bezorgdienst. Afhaalpunt ook voor grote pakketten.
Helaas blijven dezelfde problemen, zit je thuis te wachten rijden ze voorbij en geven aan dat er niemand thuis was! Of pakketjes worden in de hal beneden in het complex achter gelaten, zonder bericht

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Wat onhandig dat u de hele dag thuis heeft moeten zitten wachten op uw pakket. Graag kijk ik met u mee naar uw zending om u hiermee verder te kunnen helpen wat hier de reden van is geweest. Soms is dit bijvoorbeeld afhankelijk van wat voor product de verzender heeft gekozen bij ons. Mag ik uw zendingsnummer en postcode en huisnummer? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Nikki E-care DHL E-commerce Nederland

Reactie van de melder van de klacht 14092020

1 jaar geleden - 3SLDL0013659542 1815BB 79

DHL

Heeft op 23 juli 2024 om 10:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

14092020

Heeft op 23 juli 2024 om 20:24 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Een heel raar en niet oplossingsgericht antwoord. Zo enorm vervelend dat de consument afhankelijk is van zo'n bezorgdienst.
Op de vraag waar kan ik het pakket dan zelf halen, komt geen antwoord

Alle klachten die gemeld zijn door 14092020
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM