Klacht: betaling gedaan maar geen label ontvangen

[email protected] op 06 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 6 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Ria, Wat vervelend dat het aanmaken van het label niet helemaal goed ging. Als u geen label krijgt na het betalen kijk dan allereerst uw e-mail na. U hoort een bevestiging te krijgen van de betaling waarin ook weer...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 6 mei 2015

Een klant heeft €5,75 betaald voor het versturen van een pakket, maar ontving geen verzendlabel door een fout. De betaling is wel succesvol afgeschreven en de klant vraagt zich af of het bedrag teruggestort kan worden.

Mijn Klacht:

Hallo, ik wil een pakket versturen en heb de betaling van €5,75 gedaan,
maar geen label ontvangen, er was een fout opgetreden.
De betaling is wel afgeschreven.
Het pakket was bestemd voor . Thoonsen, Bovenste boord 10,
6067 AG Linne.
Krijg ik de betaling van €5,75 terug?

Gewenste Oplossing:

Meestal wel, ik verstuur vaak pakjes.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 06 mei 2015 om 15:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ria,

Wat vervelend dat het aanmaken van het label niet helemaal goed ging.

Als u geen label krijgt na het betalen kijk dan allereerst uw e-mail na. U hoort een bevestiging te krijgen van de betaling waarin ook weer een link staat naar de labels. Als u geen bevestigingsmail heeft gekregen kijk dan na of deze tussen de ongewenste e-mail is beland. Sommige e-mail systemen markeren onze bevestigingsmail helaas ten onrechte als spam.

Als u geen e-mail heeft ontvangen kunt u de labels ook altijd terugvinden in uw account op de website. Als u geen gratis account heeft aangemaakt op de website raad ik u dus aan om dit voor toekomstige zendingen wel te doen.

Als dit allemaal geen oplossing voor u is dan rest u helaas niks anders dan restitutie aanvragen. Het restitutieformulier vindt u hier: http://bit.ly/1HR426d . Deze kunt u het beste per e-mail sturen naar [email protected]. Per post kan ook maar dit duurt vaak wat langer. U kunt vervolgens een nieuw label aanmaken en betalen. Het geld van het niet gekregen label krijgt u dan over een tijdje weer teruggestort. Ik raad u aan om meteen even een gratis account aan te maken als u weer een nieuw label maakt.

Hopelijk is de klacht hiermee voor u opgelost.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM