Klacht: Deurwaarders op je af sturen

op 09 juni 2017 over Waternet in de categorie Waterschappen

Ik scheen een factuur niet betaald te hebben. Ik heb altijd netjes mijn waterrekeningen betaald en snap niet waarom ik nu alweer gesommeerd wordt. Men schijnt mij vanaf oktober 2016 digitaal rekeningen te sturen, maar op een emailadres, dat al lang niet meer werkt! Waarom worden dit soort zaken alleen per email medegedeeld?? En waarom wordt men niet ook per post en/of per telefoon geinformeerd, alvorens duurwaarders op niets vermoedende klanten af te sturen?? Ik heb het verschuldigde bedrag meteen dezelfde dag overgemaakt ovv de factuurnummers. Men gaf ook aan dat de incassokosten, dan terug getrokken zouden worden. Ik probeer ondanks alles al mijn (financiele) zaken op orde te houden, wat me ook aardig lukt. Maar als er facturen & aanmaningen zomaar aan emailadressen, die niet af en toe geverifieerd worden, worden gestuurd, wordt het toch wel erg moeilijk.

Een creditnota zal ontvangen voor de incassokosten en bij de deurwaarder uit het bestand gehaald zal worden, zodat ik geen brieven van hen meer krijg.

Reactie van de melder van de klacht Water1

6 maanden geleden - Dit is uiteindelijk netjes afgehandeld door Waternet. Wat ik wel aan Waternet wil meegeven, is dat de verwerking van de klachten via het internet formulier en het contact met de klantenservice en deurwaarder erg langs elkaar heen liepen. Het zou goed zijn om de responstijd van het contact met de klant en de verwerking van de gegevens beter op elkaar af te stemmen. Als de ene reageert binnen 3 dagen, maar de ander de klacht pas binnen 8 dagen kan afhandelen bijvoorbeeld, dan wordt het onnodig vervelend voor alle partijen.

Alle klachten die gemeld zijn door Water1