Klacht: Dela vergoed niet wat ze zeggen

op 20 juli 2012 over Dela in de categorie Verzekering

Mijn vader dat een Dela-plusverzekering waar duidelijk in de voorwaarde staat dat dela zorg zal dragen voor delven en onderhoudskosten van de begraafplaats.
Nu krijg ik toch de rekening voor het onderhoud. Deze bestaat uit 2 delen. een gedeelte is het onderhoud van de begraafplaats en een ander deel is het onderhoud van het monument.Kies je er dus voor om in Harderwijk want daar spreek ik over geen monument te plaatsen dan zijn de kosten dus lager.
Dela wil dat gedeelte, het onderhoud van de begraafplaats dus niet betalen. ze zeggen dus van wel maar doen dat niet ook naar verscheidende keren bellen( zij bellen niet terug) wordt je als een zeurpiet afgedaan met we doen dat alleen met een algemeen graf. waar geen onderhoudskosten aan verbonden zijn.
Mooi is dat dus ze hoeven niet te betalen voor een algemeen graf, maar wie wil dat nu? en anders betalen ze niet.
IK voel me totaal voorgelogen en dat in deze emotionele tijd.

Mij zou het enigszins redelijk lijken dat Dela de kosten die de begraafplaats rekent als je geen monument op het graf zet, dus alleen onderhoud van de begraafplaats (het lagere tarief)wel vergoed. Dit is wat er in de polis staat. Het gedeelte voor het monument wil ik zelf wel dragen.

Alle klachten die gemeld zijn door onno klein