Klacht: Defecte videokaart en bezel

op 20 december 2012 over Mycom in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Vorig jaar januari is de videokaart van mijn laptop kapot gegaan, maar had ik geen mogelijkheid deze in te leveren ivm het gebruik van de notebook bij mijn studie.

Toen rond september ook de bezel begon te scheuren vond ik het tijd om de laptop op te sturen. De bezel was een stukje gescheurd en het scherm ging daarom niet helemaal lekker meer open.

Toen ik de laptop inleverde zou ik teruggebeld worden over de kosten van het vervangen van de bezel. De videokaart zou onder de garantie vallen omdat dit niet viel onder val/stootschade. Na een aantal dagen werd ik gebeld door Mycom waarop zij me vertelde dat de reparatie van de bezel en ondersteuning van het scherm ongeveer 300,- euro (100 voor de bezel, 120 voor de ondersteuning) zou kosten, hier ging ik niet mee akkoord en heb ze verteld dat ze alleen de videokaart moesten vervangen.

Zelf vond ik deze onderdelen voor nog geen 3 tientjes op internet, dus ik voelde me meteen al opgelicht. Toen ik de laptop inleverde werd mij verteld dat dit ongeveer 2 á 3 weken zou duren. 6,5 week later wordt ik opgebeld dat na het schoonmaken van de laptop en testen van de videokaart hij gewoon werkte. Ik vertrouwde dit niet en vroeg of ik de laptop mocht testen in de winkel en ja hoor: De laptop werkte nog steeds niet naar behoren plus het scherm hing behoorlijk losser dan dat hoe ik hem had ingeleverd. Er werden mij een aantal smoesjes verteld dat “Het niet goed open en dicht gaan van het scherm kan het moederbord buigen en breken” en dat er daarom zo veel tijd over heen ging. Toevallig had ik een aantal weken hiervoor nog zo’n zelfde laptop gerepareerd en het blijkt dat de scharnieren niet eens vastzitten aan het moederbord.

Toen er werd gecontroleerd of er uberhaupt wel een videokaart in zat kwam er behoorlijk wat stof uit de laptop waardoor ik de indruk kreeg dat er al die weken gewoon niks mee gedaan is. Zelfs de medewerker kreeg zijn twijfels.

Ik vind het belachelijk dat er zo met mijn laptop wordt omgegaan. Ik wordt opgelicht met de reparatiekosten, er worden mij dingen verteld die niet waar zijn (Schoonmaken van de laptop, waardoor hij weer werkte), er worden mij smoesjes verteld dat zogenaamd het scherm het moederbord kan buigen en ik moet bijna 7 weken wachten op een laptop waarvan mij beloofd is dat ik deze met ongeveer 3 weken weer terug zou hebben.

Ik zou graag willen dat mijn laptop compleet gerepareerd wordt binnen 2 weken, en anders een gelijkwaardige nieuwe laptop.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Mycom in behandeling genomen

Bericht van Mycom

6 jaren geleden - Geachte heer Scholte, Wat vervelend om te horen dat uw reparatie niet naar behoren is verlopen. Zojuist heb ik contact gehad met u en met het filiaal. Uw product wordt momenteel gerepareerd. Begin januari neem ik contact met u op om u op de hoogte te houden van uw reparatie. Mocht uw reparatie meer tijd in beslag nemen dan in eerste instantie is aangegeven, dan zal ik u een andere oplossing aanbieden. Hier ging u mee akkoord. Met vriendelijke groet, Monika Wojtasinska Active Care Mycom Nederland

Reactie van de melder van de klacht RutgerScholte

6 jaren geleden - Via de telefoon hebben we de afspraak gemaakt dat ik op 3 januari gebeld zou worden met een oplossing als de laptop nog niet gemaakt zou zijn. Het is inmiddels 7 januari en ik wacht nog steeds op een reactie van u.

Bericht van Mycom

6 jaren geleden - Geachte heer Scholte, Zojuist heb ik contact gehad met het reparatiecentrum. Uw product wordt binnen 3 dagen gerepareerd afgeleverd bij het filiaal. Zodra uw product in het filiaal aanwezig is wordt u hierover bericht zodat u uw product kunt ophalen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Monika Wojtasinska Active Care Mycom Nederland

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mycom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mycom

Heeft op 09 januari 2013 om 15:09 geantwoord

Geachte heer Scholte,

Zojuist heb ik contact gehad met het filiaal in Amersfoort. Uw product is vandaag gerepareerd afgeleverd in het filiaal. Daar bent u ook via het filiaal van op de hoogte gesteld.
U kunt uw product op elk gewenst moment ophalen.
Mocht u nog problemen ondervinden met uw product dan kun u mij altijd bellen of e-mailen.

Monika Wojtasinska
Active Care
Mycom Nederland

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Mycom beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door RutgerScholte