Klacht: defecte printerplaat binnen 5 jaar, Remeha Calenta cw5

op 29 juni 2017 over Remeha in de categorie CV Ketels

Een week voordat mijn cv-ketel 5 jaar in gebruik zou zijn, kregen wij E36 meldingen. De monteur waarbij de ketel in onderhoud is (service- en onderhoudscontract) heeft toen de ontstekingsset vervangen (€60 euro)

Echter nog twee maal een E36 en eenmaal een E14 melding gehad.
Monteur wil nu de printplaat vervangen (€340), omdat deze defect is.

Ik had meer dan 2 jaar garantie verwacht bij een gerenomeerd merk als Remeha, en had in ieder geval verwacht dat zij zich aan het nederlandsconsumentenrecht zouden houden.

Gezien de redelijke te verwachten levensduur 15 jaar is en de cv-ketel slechts 5 jaar oud is, wil ik graag dat Remeha tweederde van de kosten op zich neemt.
(nederlands consumentenrecht)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Remeha over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht petra85

1 maand geleden - Remeha reageerde snel op de klacht. In eerste instantie een heel vriendelijke man die bertwlde dat de afdeling klachtafhandeling mij dezelfde dag nog zou bellen. Dit is ook gebeurd door een nogal onproffesionele dame, die mij vertelde dat Remeha helemaal niets voor mij ging doen. Bij doorvragen was dit omdat het stukgaan van de printerplaat geen algemeen voorkomend defect bik deze ketel zou zijn. Besproken dat dat ook niet is waarop ik mij beroep. Maar dat ik mij beroep op de wettelijke garantietermijn ten aanzien van verwachtte levensduur. Hierop werd de dame uiterst onvriendelijk en geirriteerd. Zij snauwde mij af en kon inhoudelijk geen antwoord op mijn vragen geven. Hierop hing zij mij in de wacht voor overleg en kwam toen met een totaal ander verhaal. Namelijk dat Remeha geen overeenkomst heeft met mij, als consument, en dat ik maar naar de leverancier moest gaan. Gezien de toon en manier waarop ik te woord werd gestaan het voor nu hierbij gelaten. Maar erg klantvriendelijk kan ik dit bedrijf niet noemen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Remeha in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Remeha een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remeha

Heeft op 03 juli 2017 om 15:26 geantwoord