Klacht: Defecte laptop – NIET KOPEN bij ALTERNATE – Slechte service

op 08 juli 2012 over Alternate in de categorie Software

De bejegening laat ook te wensen over
– In de winkel van Alternate waren een aantal medewerkers een wedstrijd van Rafael nadal en zijn tegenstander aan het bekijken. Zelfs tijdens een gesprek met klanten. Dit viel me gelijk op. Dit is maar een voorbeeld.
– Bij binnenkomst moet men een nummer trekken.Een ander voorbeeld is dat medewerkers hangen achter de balie. Toen ik binnenkwam waren ze al aan het hangen. Zodra klanten nummers trokken liepen twee van de drie medewerkers weg van de balie.
– Medewerkers giegelen onder elkaar. Waar klanten bij zijn is het onbeleefd om onderonsjes te hebben.
– Bovendien was de website niet in orde. Ik heb gevraagd om algemene voorwaarden. Ze stonden volgens Alternate op de website, maar deze gaf een foutmelding bij de algemene voorwaarden en garantiepagina. Ik had dus geen algemene voorwaarden ontvangen. Bij mijn tweede bezoek en derde bezoek was dit nog niet in orde

Bestelling
– Ik wil de een bestelling plaatsen via de website, zodat het thuis werd bezorgd. Ik heb telefonisch contact opgenomen om wat vragen te stellen. Ik wilde namelijk bepaalde onderdelen laten upgraden en zo de laptop kopen. Mij werd verteld dat ik niet via de website kon bestellen en dat ik langs moet komen.
– Ik ben echt van mening dat medewerkers worden geinstrueerd om klanten naar de winkel te laten komen. Pas achteraf kwam ik erachter dat dit te maken heeft met de 7 dagen koop op afstand bescherming.

Aftersales
Ik heb de laptop gekocht. Dezelfde dag ben ik nog terug geweest om drietal defecten aan te geven. Ik heb gevraagd om een vervangend product. Mij werd verteld dat de zegel was verbroken, dus geen nieuwe laptop. Ik heb aangekaart dat ik als klant een bescherming heb. Ook toen ik ze in gebreke stelde, kreeg ik geen vervangend product. Discussie was ook niet mogelijk. Er wordt beweerd dat er geen sprake is van een defect:
– Ik heb niet gevraagd om een laptop met een rode pixel erop. Dit is zeer irritant als ik probeer te genieten van een film op mijn full hd laptopscherm.
– Een USB poort is slecht gefabriceerd. Een van de poorten is zeer stroef in het gebruik. Zo past er heel veel moeite iets in. Sommige usb poorten passen helemaal niet. Ik ben ervan overtuigd dat ik in de toekomst hier problemen mee ga hebben.
– De laptop heeft een aantal sneltoetsen bovenin. Een van deze toetsen werkt niet.
– De toetsenbord van de laptop reageert niet altijd en zo moet ik soms wachten om een letter in te typen

Een vervangend product

Alle klachten die gemeld zijn door sssiennn