Klacht: Decorette Almere: ondeskundig!

op 06 juni 2018 over Decorette in de categorie Interieurbedrijven

Let op: ik zou hier nooit meer iets kopen! Het advies van deze winkelier is ondermaats en de communicatieve vaardigheden nog minder.

In het najaar van 2017 zijn onze gordijnen t.w.v. €750 euro (één raam) opgehangen door Decorette Almere.

Gelijk waren wij ontevreden over hoe de gordijnen hingen en hebben dit kenbaar gemaakt. Ons werd verteld dat de gordijnen even moesten uithangen. Onze gordijnen hangen wijd uit (heel strakkrap boven naar heel wijd beneden) en valt niet in de plooi.

Na een paar weken toch weer contact gezocht met Decorette en op verzoek foto’s gemaild van hoe de gordijnen hangen. Wekenlang geen reactie op deze foto’s. Een paar keer gebeld, dan blijft de telefoon overgaan en neemt niemand op (medio november december 2017).

Uiteindelijk Joke van Decorette gesproken. Zij vertelde dat het gordijnenatelier dacht dat het ’t karakter van de stof is waardoor de gordijnen zo wijd en lelijk hangen. De eigenaar was op dat moment ziek maar zou, zodra hij beter was, contact met ons opnemen om bij ons thuis de gordijnen te komen bekijken.

In februari (3 maanden later) nog niets gehoord en zelf weer contact gezocht. Ons werd toegezegd dat onze klacht werd besproken met de leverancier van de gordijnen. Vanaf februari tot nu (mei 2018) hebben wij zelf telkens moeten bellen over de voortgang, nooit werd het initiatief genomen door Decorette Almere om actief hun klant te informeren.

Nu blijkt, na een half jaar geduld te hebben gehad, dat de leverancier slechts een gedeelte wil vergoeden aan Decorette voor onze gordijnen en wil de winkel dat wij zelf de rest bijbetalen (€350) voor nieuwe gordijnen. Dit omdat het volgens de leverancier én Decorette het karakter van de stof is die ervoor zorgt dat de gordijnen zo lelijk hangen.

Wij hebben niet alleen onze gordijnen maar ook jaloezieën en plisségordijnen gekocht bij Decorette (t.w.v. €1400). Wij zijn naar een speciaalzaak als Decorette gegaan voor advies. De verkoopster heeft ons bijvoorbeeld geadviseerd om geen waveplooi te nemen omdat dan de naden waarschijnlijk niet mooi in de plooi zouden vallen.
Nooit is gezegd: let op, dit is een dikke of stugge stof dus dus hangt straks heel rommelig. Decorette vindt dat wij dit als consument leken an zelf hadden moeten zien aan de stofstaal. Echter is dit een los stuk stof en geen gordijn; nog niet gevoerd of geplooid.

Decorette Almere heeft een half jaar lang onze klacht niet adequaat behandeld, belt (bijna) nooit volgens afspraak terug en geeft geen deskundig advies. Bovendien hebben zij nooit de moeite genomen om de gordijnen bij ons thuis te komen bekijken.

Vervangende gordijnen of aanpassing bestaande gordijnen.

Alle klachten die gemeld zijn door elliott