Klacht: Totaal gebrek aan klantvriendelijke benadering en tiijdige informatieverstrekking

op 11 september 2013 over De Workout in de categorie klachtmelden

Mijn vriendin die de Nederlandse taal nog niet beheerst, maar wel goed Engels spreekt en schrijft is slecht geinformeerd over de voorwaarden van het abonnement dat zij heeft afgesloten.
Dit heeft tot gevolg gehad dat zij niet doorhad dat haar abonnement automatisch verlengd werd waardoor zij een betalingsachterstand opliep.
In haar reactie op de betalingsachterstand heeft zij gemeld dat zij haar abonnement wilde beëindigen omdat ze sinds de maand na het afsluiten van het abonnement geen gebruik heeft gemaakt van de faciliteiten (dit is in het administratief systeem van de organisatie na te gaan). Ook wilde ze communiceren over de afhandeling van de betalingsachterstand omdat de ze het een rare gang van zaken vond en in de veronderstelling was dat haar abonnement vanzelf zou aflopen.
In afwachting van een reactie van De Workout heeft ze haar betaling uitgesteld, met als gevolg dat de het bedrag van de betalingsachterstand verder opliep. Pas eergisteren begreep ze dat ze maar op één manier haar abonnement kon beëndigen, namelijk door een formulier op te halen op de locatie, deze in te vullen en vervolgens weer in te leveren.
Door dit alles betekent dit volgens de persoon waar zij mee gecommuniceerd heeft dat zij, naast haar oorspronkelijk afgesloten abonnement van drie maanden, nog eens drie maanden extra zou moeten betalen + nog een maand omdat ze te laat is met opzeggen. Zij vindt dit niet eerlijk omdat ze dan in feite 4 maanden betaalt voor iets waar zij totaal geen gebruik van heeft gemaakt en ook nooit van plan was gebruik van te maken. Ik ben dit met haar eens.

Kwijtschelding van het openstaande bedrag.
Een reprimande aan de financiële administratie.
En een gemeende excuses voor de gang van zaken.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Workout

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Workout nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rezaei79