Klacht: Dagkaart

op 17 mei 2020 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Ik zet mijn app aan voor anderhalf uur en na het stoppen van de app blijkt nu dat ik een dagkaart moet betalen ….van 24 euro .
Schandalig gewoon , na gebeld te hebben verschuilen ze ze achter het antwoord dat het eigen verantwoordelijkheid is .

Voel me opgelicht , ze kunnen zien dat ik maar ander half uur gestaan heb .

Hoop dat er een oplossing is hiervoor.

Groet Claudia Kroder

Ik ben tevreden als ik het verschil terug krijg en gewoon moet betalen voor de ander half uur .

Niet meer en niets minder

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parkmobile over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 29 mei 2020 om 15:30 geantwoord

Beste mevrouw Kroder,

Ik vind het vervelend om te vernemen dat de parkeerkosten hoger zijn opgelopen dan verwacht op 17 mei jongstleden.

In de zone waar u heeft geparkeerd kunt u niet per minuut of per uur betalen. Zoals vermeld in de pop-up waar u voor OK heeft gekozen kunt u enkel een dagkaart aanschaffen in zone 72010 - Alkmaar - Zone 72010 Dagkaart. Als u voor Annuleren had gekozen was de parkeeractie niet opgestart en waren er geen kosten in rekening gebracht. U had dan eventueel in een nabijgelegen zone kunnen parkeren waar u wel per minuut of per uur had kunnen betalen.

In de tarief informatie in de app, en in de zone naam, geven wij aan dat het een dagkaart zone betreft. Dit staat tevens vermeld in de pop-up die u heeft gekregen en op de parkeermeter op straat. Ook als u via de parkeerautomaat had betaald had u enkel een dagkaart kunnen selecteren in zone 72010 - Alkmaar - Zone 72010 Dagkaart.

Mijn collega heeft telefonisch een coulance geboden van €5,- als geste, echter wou u niet van de coulance gebruik maken. Helaas is het niet mogelijk om een lager tarief te betalen in zone 72010 - Alkmaar - Zone 72010 Dagkaart daar waar dit simpelweg niet word aangeboden door de gemeente. Excuses, ik had u graag een ander antwoord gegeven.

Ik wens u een fijne dag toe mevrouw Kroder.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support ^RG

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]