Klacht: Contractannulering geweigerd door Typhone

op 11 januari 2014 over Typhone in de categorie Telecomwinkels

22 december 2013 1 particulier en 1 zakelijk Tele2 Simonly-abonnement via Typhone.nl aangevraagd. Typhone mailt mij met het verzoek telefonisch contact op te nemen. Tijdens dit telefoongesprek (27/12) vertelt een medewerkster van Typhone dat een tweede abonnement pas na twee factuurbetalingen van mijn eerste contract kan worden aangevraagd. Twee maanden zonder zakelijk mobiel lijkt me zeer onwenselijk. Ik geef haar te verstaan mijn beide orders te annuleren en bevestig mijn opzegging tevens per e-mail. De postbode biedt mij enige dagen later een pakketje aan van Typhone en vraagt mij te tekenen. Ik weiger het pakket en dit gaat retour.
Enkele dagen later krijg ik weer een pakketje van Typhone aangeboden; ik weiger wederom en het pakketje gaat retour. Vandaag 11/1 vind ik in mijn brievenbus een envelop (afzender onbekend) met daarin een Simkaart van Tele2. Een telefoontje naar de servicedesk van Typhone biedt geen oplossing.
De medewerker geeft mij te verstaan dat het contract niet kan worden opgezegd en dat hij verder niets voor mij kan doen.

Contract annuleren en overeenkomst nietig verklaren

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Typhone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Typhone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Typhone

Heeft op 13 januari 2014 om 13:13 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

De voorwaarden bij Tele2 zijn inderdaad dat er 2 facturen voldaan moeten zijn voordat wij een 2e abonnement kunnen aansluiten.
Uw zakelijke aanvraag is bij ons ondertekend retour gekomen en verwerkt. Zakelijke orders kunnen wij helaas niet annuleren.
Uw Tele2 simkaart is naar u verstuurd omdat uw nummerbehoud is goedgekeurd en het aangevraagde nummer overgaat naar Tele2.

Onze excuses voor het ongemak.

Typhone Webcare

Heeft op 13 januari 2014 om 22:22 geantwoord

Ontevreden! Typhone legt het probleem bij Tele2 neer. RADAR, Consumentenbond, Kassa e.d. gaan wij in kennis stellen.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Typhone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Mencke mencke