Klacht: Contract afgezegd en dan nog moeten betalen.

op 07 juli 2017 over Call2collect in de categorie Incassobureaus

in november 2016 heb ok mij ingeschreven op de site C-date.com, het was een abonnement in promotie van 3 maanden voor 30euro per maand.
Nadien is er 119,70euro opgenomen geworden op mijn Visarekening en heb onmiddelijk die abonnement afgezegd via de site.
3maanden later is er 149,70 afgenomen geweest. C-date.com wil het terugstorten niet, nadien heb ik klacht ingedient bij Visa en heb de 149,70euro terug gekregen op de Visarekening.
Nu is het met Call2Collect een factuur van 215,75 te betalen of gerechtsdeurwaarder aan de deur. Is dit wel ,wettelijk?
Dank bij boorbaat
Sebastien van Belgie

het annuleren van die factuur

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Call2collect over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Call2collect in behandeling genomen

Bericht van Call2collect

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Ten eerste willen wij aangeven het te betreuren dat u dit escaleert naar klacht.nl wij hebben immers nooit eerder contact met u kunnen krijgen en u heeft nooit eerder contact met ons opgenome. Wij hadden u uiteraard tekst en uitleg kunnen geven over het e.a. als u met ons contact had opgenomen. Dat gezegd hebbende, wij willen u graag verder helpen hier mee en verzoeken u vriendelijk om per e-mail een bewijs van opzegging toe te sturen. Wanneer u online opzegt bij c-date ontvangt u altijd een bevestiging per e-mail. Als wij deze e-mail van u ontvangen kunnen wij bij c-date voor u aantonen dat er tijdig is opgezegd. Aangezien de opzegging bij c-date niet bekend is, anders was het dossier nooit overgedragen ter incasso, is het hier helaas aan u om aan te tonen dat er daadwerkelijk is opgezegd. Wij ontvangen graag het opzegbewijs van u zodat wij u verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Call2Collect Bv. Wilt u contact met ons opnemen? Dat kan via email, incasso@call2collect.nl. Via whatsapp, 0611366669. Of telefonisch via (+31) 020-3460741

Reactie van de melder van de klacht Seba78

4 maanden geleden - Beste, Helaas heb ik geen email ontvangen als ik online heb opgezegd in november 2016 noch in februari 2017 na 2de poging opzeg want anders had ik deze doorgegeven.Heb dan uiteindelijk mijn opzeg via fax gestuurd in màart 2017. Cdate stuurt geen email als opgezegd word online en dit is niet wettelijk. Persoonlijk is dit voor mij de 1ste probleem in 20 jaar internet en zal in de toekomst meer opletten. Het is een schande dat deze site dit mag blijven doen. Met vriendelijke groeten Montigny S.

Bericht van Call2collect

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw nieuwe bericht. Wij zullen het e.a. nagaan bij onze cliënt en daarna weer op u reageren. Hoogachtend, Call2Collect

Bericht van Call2collect

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Wij zijn het e.a. nagegaan bij onze cliënt. Deze blijven echter aangeven geen opzegging te hebben ontvangen van u. Graag ontvangen wij derhalve een kopie van de uitdraai die u heeft ontvangen toen de fax is verstuurd. Hiermee kunnen wij aan onze cliënt aantonen dat er weldegelijk is opgezegd. De uitdraai kan worden gestuurd via email, incasso@call2collect.nl of via whatsapp, 0611366669. Vergeet hierbij niet uw dossiernummer te vermelden. Bij voorbaat dank, Call2Collect

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Call2collect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Call2collect

Heeft op 18 juli 2017 om 15:34 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor de per email verstuurde stukken. Naar aanleiding van de stukken hebben wij besloten het dossier af te sluiten en daarmee verdere werkzaamheden te staken.

Wij hopen dat u akkoord gaat met deze oplossing en dat deze klacht positief kan worden afgesloten.

Call2Collect

Alle klachten die gemeld zijn door Seba78