Klacht: Continu Apeldoorn bellen, onwetende medewerkers en wachten op mijn geld.

op 21 februari 2018 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

De slogan ‘even Apeldoorn bellen’ kunnen jullie beter veranderen in ‘continu Apeldoorn bellen’ want als ik op een rijtje zet hoeveel tijd het onderstaande mij inmiddels heeft gekost….. Je zit elke keer 5 tot 10 minuten te wachten voordat je een medewerker aan de lijn hebt, en elke medewerker moet weer het dossier bekijken (lang wachten), heeft weer een nieuw verhaal, moet weer anderen raadplegen (lang wachten), doet beloftes die niet worden nagekomen.

1. In het najaar 2017 belde ik met CB over mijn lijfrenteverzekering, maar de medewerker kon het betreffende polisnummer niet eens vinden!
2. Op 1-1-2018 kwam de lijfrente uitkering vrij, maar de twee rechthebbenden hebben daarvan van Centraal Beheer GEEN bericht ontvangen.
3. Ik stuurde op 6-2 alvast een brief met kopie paspoort om de uitbetaling voor te bereiden (wachtte nog op de verklaring belastingvrijstelling). Ik ontving de standaard automatische ontvangstbevestiging, maar hoorde daarna NIETS.
4. Ik belde op zaterdag 10-2 met een vraag maar “de collega’s van de afdeling zijn er nu niet en u wordt maandagochtend teruggebeld”. IK BEN NIET TERUGGEBELD!
5. Ik belde weer op woensdag 14-2. Ik had toen de verklaring belastingvrijstelling ontvangen van de NL belastingdienst en vroeg om nu direct de uitkering te doen. Er werd toegezegd dat dit direct na ontvangst van mijn e-mail met verklaring met SPOED werd geregeld; de betaling zou donderdag of uiterlijk vrijdag plaatsvinden. Ik vroeg om een bevestiging per e-mail, maar IK HEB NIETS ONTVANGEN!
6. Ik belde weer op donderdag 15-2 en kreeg nu te horen dat het uiterlijk vrijdag geregeld zou zijn, maar dat het na de betaling nog zo’n 3 dagen zou duren voordat ik het op mijn rekening kreeg. DIT WAS NOOIT EERDER AAN MIJ VERTELD! Ik vroeg om een bevestiging per e-mail, maar IK HEB NIETS ONTVANGEN!
7. Ik belde weer op maandag 19-2 en kreeg nu opeens te horen dat de uitkering wachtte op de andere uitkeringsgerechtigde, omdat beide uitkeringen in één keer zouden moeten plaatsvinden. DIT WAS NOOIT EERDER AAN MIJ VERTELD! Na mijn protest kwam uw medewerker zowaar tot de ontdekking dat het in ons geval niet nodig was omdat de verdeling was vastgelegd in het echtscheidingsconvenant. Zij zou nu echt met SPOED de uitkering regelen…. VIJF dagen na de eerste SPOED toezegging!
8. Dinsdag 20-2, zucht, nog niets gezien of gehoord, maar weer bellen. Deze medewerker vertelde mij dat hij zou PROBEREN om het VANDAAG geregeld te krijgen. Toen ik hem zei dat dit volstrekt onacceptabel was en nu direct een SPOEDOVERSCHRIJVING eiste, beloofde hij dit dan in ieder geval voor mij te gaan regelen. Ik vroeg om een bevestiging, maar IK HEB NIETS ONTVANGEN!
9. Dinsdagmiddag, inmiddels tot het uiterste getergd: “ja mevrouw, het geld is overgemaakt, maar het kan 2 tot 3 dagen duren voordat u het op uw rekening ziet”!!!! SPOEDOVERSCHRIJVING??? OOK DEZE BELOFTE WAS DUS WEER NIET NAGEKOMEN!
10. Ik eiste doorverbonden te worden met een ‘manager’ om mijn beklag te doen over deze hele gang van zaken. Maar nee, deze ‘heiligen’ krijg je niet zomaar aan de telefoon. De medewerker kon wel de klacht opnemen en mij laten terugbellen door een klachtbehandelaar. Deze zou mij de volgende ochtend (woe 21-2) bellen, maar (zucht) WEER NIET GEBEURD!
11. Het is in deze tijd van geautomatiseerde verwerking van bankoverschrijvingen EEN SCHANDE dat Centraal Beheer het presteert om betalingen op zodanige manier te doen dat de klant zo’n 3 dagen op zijn geld moet wachten! Alles bij elkaar genomen heeft de zogenaamde spoedbehandeling die mij werd toegezegd geleid tot een wachttijd van zo’n 10 dagen! Tenminste… daar ga ik van uit, want ik heb nog niets op mijn rekening ontvangen.

Ik ben verplichtingen aangegaan op basis van de te verwachten uitkering. Door deze vertraging heb ik problemen gekregen en ik verwacht hiervoor te worden gecompenseerd.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Centraal Beheer Achmea

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Centraal Beheer Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Veronica W